Våtbåt Startet 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2011 (redigert) Hei, jeg har oppdaget at det drypper fra et av rørene som går inn i termostaten på min aq130. Se bilde. Det er det øverste røret som drypper og sitter ikke skikkelig. Hvordan skal denne sitte originalt og hva kan man gjøre for å feste den ordentlig? Noen som kjenner til dette? Kan man bruke Tec7? (Huset mitt sitter sammen av Tec7) Redigert 17.Februar.2011 av SelQueen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein_Kaos Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Heisann ! Det er nok sannsynligvis en o-ring som er defekt hos deg. Om du går inn på linken ser du det på tegningen.. http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7736850-26-12783.aspx Mvh: Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 (redigert) Det ser slik ut ja, men skal den ikke festes med noe annet, skrues fast eller lignende? Og takk for linken, den var jo genial med tanke på hvordan delen er montert sammen, takk! Redigert 17.Februar.2011 av SelQueen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein_Kaos Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Heisann ! Mener på at det holdes på plass ved at røret er festet i de 2 brakettene\festene som vises på tegningen, slik at om du skal få røret ut, så må det bøyes\deformeres så lenge brakettene\festene er på plass. Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Faktisk er det det øverste røret som det drypper fra og som er løst. Hvis man ser nøye på skjemaet så ser man at det ikke sitter fast i noe. Det nederste røret er satt fast med en holder som skrues fast. Rart at det øverste røret ikke er skrudd fast. Sitér dette innlegget Link to post
Dorris24 Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Er ikke helt uvanlig at rør bare sitter farst i o-ring. kommer ann på trykk vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
belbert Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Hei Festet som holder det nederste røret er så stort at det støtter på flensen på det øverste røret. Slik er det i alle fall på min motor. Ikke bruk pakningsstoff til å tette med. Kjøp en ny oring fra VP og monter med den så får du det tett. Pass på at røret kommer helt på plass i termostathuset og "bunner". Lykke til Bekbert Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Takk, men jeg har nok klart å bøye røret akkurat så lite/mye at den ikke får nødvendig press i hullet sitt. Men svaret er nok at ny o-ring må på plass samt litt bøying av kobberrør. Sitér dette innlegget Link to post
ab1 Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Hei, eg brukte sikaflex på dette røret i tilleg til o-ringen, dette fungerte fint på min B-20 i di tre sesongene eg hadde den.. Arild. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Hei, eg brukte sikaflex på dette røret i tilleg til o-ringen, dette fungerte fint på min B-20 i di tre sesongene eg hadde den.. Arild. Er sikaflex det samme som tec7? Sitér dette innlegget Link to post
jata Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 tec 7 sitter mye bedre enn sikaflex. men trur nå jeg ville ha gjort det skikkelig med en gang. sika og tec har ingenting på en motor å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 He he... nei du har helt rett. Klart at man bør bende på røret og sette på plass en ny o-ring. Men man har alltid et merkelig behov for å fikse ting på egen måte - aldri originalt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.