Jump to content

hulltaging og ce godkjenning

Jernklumpen

Recommended Posts

skal sette inn 2 stk vinduer til og åpne i skrogsiden, for og få mer lys\luft i stikklugaren. lurte på om dette går utover ce godkjenningen? og evt forsikringen hvist noe skulle skje?

vinduer er av samme type som det er 3 stk av fra før og blir montert i samme høyde som de andre, ser ikke noe problemer med dette...

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Slik jeg har forstått testing av båter for ce så sjekker de krenging av båten med den vekten den skal godkjennes for osv, tror et par ekstra vinduer har null å si for ce da de ikke påvirker båtens egenskaper.

Om du skulle ha vinduene oppe og kjøre/seile og båten får vannskade/synke så vil du mulig få avkortning grunnet skjødesløshet ikke pga at du har satt inn to vinduer til..

Eg hadde satt inn vinduer uten å brydd/tenkt meg om. Det er vel et stort antall båter med ettermontert baugpropell f.eks som ikkje har tenkt på dette. Så er det vel med dette som med strøm i huset. kobler du det skikkelig så det ikkje er årsaken til brann så blir det aldri spørsmål til det. Slik oppfatter eg det.

er nok mange baugpropeller som er montert uten garanti ja, og det er jo litt større mulighet for lekkasje under vann ja.. trur nok det går fint med par vinduer..

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...