joelle Startet 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2004 Er på jakt etter hvor i Oslo / Østfold området jeg kan få tak på en finer plate. Den typen som ser nåtad ut. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 heisann Joelle ! Disse "dørkplatene" finner du f.eks på www.billingstadtrelast.no, eller på West Epoxy butikken på Bryn. Trebåten på Nesset innerst i Bunnfjorden bør også ha, eller i det minste kunne skaffe disse... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
TommyJ00 Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Jeg har kjøpt mine på Hafselundsøya trelastlager i Sarpsborg. De tar ca 1400 kr/stk for en plate på 120x240. mvh GipsyGirl Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Billingstad Trelast tar 1950.- for 15 MM. Holder på å legge ny dørk i snekka. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Suzuki Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 alternativet er en vanlig finerplate, meranti el.l en håndoverfres samt natemasse i passende mengder. Samt lakk.. Mye arbeid, men resultatet skal etter sigende bli bra. Og du sparer nok en hel del på denne operasjonen også. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
joelle Svart 17.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Jeg har vart inne på tanken med sika og fresen, men det blir "litt mer jobb en hva det er vært i førhåll att kjøpe ferdig nåted. Er det noen som har en formening om hvor mange lag med lakk som ska til for att få det bra. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 tipper 5-6 lag med solid lakk er tingen. Husk at det ikke er all verden med yta som skal nates. Uansett er hovedjobben tilpasning av platene.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
joelle Svart 17.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Sannt det, men jag vet ikke hvor stor forskjell det er i pris på platene, jeg regner med att "vanlig" finer ligger på rundt 1000.- per plate (?) og denne ferdig nåtade rundt 1700.- Jeg trur jobben att tilpasse dem blir relativt enkel siden jeg har di gammle platene kvar Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Vet Maritim selger dørkplater med plastlaminat. Vil tro dette er mer slitesterkt og holder seg bedre enn vanlig finer. Da slipper man også å lakke. Vet noen om det er noen som selger disse platene billigere enn maritim? har ikke helt bestemd meg for om eg skal ha ekte heiltre teak eller finer innvendig på dørken... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Jeg har vart inne på tanken med sika og fresen, men det blir "litt mer jobb en hva det er vært i førhåll att kjøpe ferdig nåted. Er det noen som har en formening om hvor mange lag med lakk som ska til for att få det bra. Har 6 lag med 3* lakk og holder etter 8 år............ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Brumle Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Sysler litt med tanken å legge teak på mitt selvlensende akterdekk, noen som vet om plater som kan brukes til dette. Må tåle masse vann da det ikke kalesje over her. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Med en tynn glassfiberduk og Epoxy oppå så burde de fleste plater holde leeenge. Bare pass på å legg på lakk med UV filter oppå da Epoxyen ikke tåler sollys. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Med en tynn glassfiberduk og Epoxy oppå .....Synes ikke glassfiberduken, da? Gjennom Epoxy og lakken? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sigurd Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Billingstad Trelast tar 1950.- for 15 MM. Holder på å legge ny dørk i snekka. Hvor mye er det eventuelt å slipe på da??Har lurt på om jeg skal "jukse" litt med imitasjon under køya akterut. Ellers holder jeg på med å legge 15x45mm hel ved i hele båten. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Synes ikke glassfiberduken, da? Gjennom Epoxy og lakken? Neida. Det er tross alt snakk omglassfiber duk. Se sider om kajakkbygging, så skjønner du hva som menes. Skal se om jeg finner en link... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
ok67 Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Bildet viser bl.a. litt av siden av båten som jeg bygger, det er den del støv utenpå som synes, men siden er belagt med glassfiberduk mettet med Epoxy og den blir helt transparent. Bare pass på å bruk en tynn duk. Bruker du en tykk duk så vil det bli noe mattere slik at du ikke får den samme gløden av trevirket. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Sysler litt med tanken å legge teak på mitt selvlensende akterdekk, noen som vet om plater som kan brukes til dette. Må tåle masse vann da det ikke kalesje over her.Jeg skal legge teak på et lignende akterdekk som du har. Jeg kommer til å bruke 6x45mm teakstaver limt med epoxy og natet med sika eller epoxy. Har kjøpt in 5m2 med staver i denne dimensjonen. Dette blir hva jeg kommer til å gjøre hvis ikke noen kommer med en bedre ide i løpet av vinteren Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Brumle Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Ja, ender nok opp med samme løsningen selv. Men det hadde vert veldig lettvint med plater hvis det hadde finnes en kjempeløsning på de. Blir jo laget masse fint i plast, så det er rart ingen har en løsning på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Har dere ikke tenkt på Flexiteek og lignede prdukter? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
joelle Svart 18.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 jo da har vart inne på tanken, men først så må du ha finer i bånn, eller lignende. og siden så koster det mer en ekte teak per m2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.