Jump to content

Hjelp til valg av propeller Barracuda 1125

RANITO

Recommended Posts

Hei alle erfarne båtfolk!

Har tenkt på å skifte ut mine alu.Propeller som er begynt å dra på årene.Data båt:Barracuda 1125 2x3.6L(180hk.)Mercruiser diesel med Bravo2 drev.Med disse propellene

oppnår jeg helt greit 3800rpm.Som er annbefalt maks turtall og farten går og lett 30knop+.

Så til det jeg lurer på.Vil det ha noe for seg å gå over til stålpropeller? Og hva bør jeg gjøre med tanke på diameter/stigning? Data på alu propellene mine er 16.5" X 23"

Har jo skjønt at det er lett å gå på snørra når det gjeder propell valg,så jeg setter pris på den hjelp jeg kan få!

Mvh.Ranito

Hadde nok gjort som han over her sier, hørt med Winrace!

Jeg legger til litt uansett :eek:

På Bravo 2 er det litt begrenset hvilken propell du kan bruke. Det er faktisk så begrenset at jeg tror faktisk Mercury bare har en type, "Bravo II Proppen", så vidt jeg kan huske?

Denne kommer i rustfritt og aluminium, og du kan sikkert bruke "proppvelger'n" til Mercury for å finne størrelsen!

Sånn generelt kan jeg legge til at man gjerne går ned en tomme på diameteren dersom man går fra alu til rustfritt, men det er kun generelt og må sees i sammenheng med pitch, rake, cupping, båttypen, motoren osv.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...