Jump to content

Da ble det ny båt: Gobbi 315

Sjøga

Recommended Posts

Gratulerer med båten og de lyse trivelige fargene, Men hva i allverden kan en slik båt brukes til. Kan du gå med sko ombord? Kan du trekke en krabbeteine eller et garn. Og hvordan ser den ut etter å ha sløyd fisken.

der vel ikke akurat sån båt du bruker til fiske :giggle:

nå er ikke jeg plaget av å å drive aktiv fisking, så trur dette passer meg ganske fint :thumbsup:

Du må fortelle om erfaringene dine etter hvert med båten.

Er jo ikke mye om Gobbi her inne.

huff å huff, ja heldig vis.

Gratulerer med båten og de lyse trivelige fargene, Men hva i allverden kan en slik båt brukes til. Kan du gå med sko ombord? Kan du trekke en krabbeteine eller et garn. Og hvordan ser den ut etter å ha sløyd fisken. Hvor kan du tørke og vaske dykkerutstyr eller annet badeutstyr uten at båten ser ut som ei løa etterpå. Håper du ønsker deg mange poler og pussekluter til jul.

Tiltredes.

:flag_bp:

Da jeg i aften gik meg en ikke så aldeles liten promenade kom jeg til at fundere over livets virkelgheder å har kommet frem til at deres nyærhvervede gobbi ikke er en homsepram allikevel slik jeg kom til å ærklære før jeg fik i meg en liten slump brændevin. Det var måske den meget nedkjølte sneen eller kanskje det var den lange afstanden mellem vore ræderiers hovedsæter eller sågar brendevinet som fik mig at se at deres nye farkost er aldeles fiong å vil vække endhvæær misundelse.

Med det i tankerne vil undertegnende ærbødigst anmode trådstarter om at anbringe mit kjøretøy ved eders beileilighet til min adræsse i trobeløkken, nøglærne står i tændingen å trådstarter bes om å træ med forsiktighet på pådragsanodningen da undertegnende ved egen ærfaring kand undrskrive på at der ær meget glat.

Gratulerer med ny flott båt. Og velkommen i Baatplassens lille og særs eksklusive Gobbi-klubb :cheers_wine:

De misunnelige og sleivete kommentarene skal du ikke la ødelegge gleden for deg.

Dog skal det innrømmes at også jeg har større sans for "Norsk" båtdesign, enn det syd-Europeiske. Dette kan imidlertid løses for relativt små beløp. Min båt har blå puter, og jeg har fjernet bordet, kjøleskapsfronten og benkeplaten på pentryet ute, og erstattet plasten med teak. Jeg kan legge ut bilder hvis ønskelig.

Gobbi har i allefall en kvalitet og fine løsninger som går langt utenpå de fleste Norske. Vi gleder oss til sommeren. :flag:

Jada, bare fyrer litt.. Jeg likte veldig godt Gobbi'n, men det var egentlig kona som satte seg på bakbeina og ikke var helt tilfreds med et par, for henne, viktige elementer.. Så er det nå en gang slik at vil vi ha dem med på sjøen, må de få være med å bestemme...(litt;-))

Jepp, konas betraktninger er viktige i båtsammenheng. Faktisk avgjørende. Hun var derfor den som tok den endelige avgjørelsen på Gobbi for vår del. Hovedsakelig pga. utformingen. Stooor badeplattform, brede dollbord, stor salong på dekk, flere sitteplasser i køreretning, stor bysse, osv.

Redigert av Puffen (see edit history)

Ja, se der ja - så forskjellige kan de være. Et av ankepunktet til kona var faktisk dette med flere sitteplasser i kjørerettning. Hun mente at det var kun fører som så noe ut under kjøring. Øvrige sitteplasser satt en så lavt i båten (bred targa) at en måtte reise seg for å se ut. Ellers var det dette med byssa under dekk. Viss hun skulle lage mat skulle byssa være ute. Det var i grunn dette som ble den avgjørende grunnen til at jeg sa Gobbi'n fra meg ;-)))

Men, når det gjelder badeplattformen og de brede dollbordene med lett adkomst, så rekker vel ikke Scand Gobbi'n til knærne engang...

Redigert av alfb (see edit history)

En ting jeg tenkte litt på med din Gobbi er ankervinsjløsningen som er valgt.

ja det er ett problem som jeg tenker på.

det er sånne festeordninger til teleskopdavidder som jeg har tenkt på, eller så er det å flytte vinsjen inn i motor rom.

men trur jeg får få prammen på vannet og tenkt litt på hvordan jeg skal løse det, for gummibåten må med. og helst uten å ta av motor, har heller ikke lyst å sette på snapper på den fine plattformen

denne typen virker mest fristende å få montert, men da må vinsj bygges om til innvendig først.

er det noen som har linker til norske forhandlere av denne type davitt løsning??

ser det at du ved innvendig vinsj vil ihvertfall få den lavere og kanskje litt mere plass til jolla.

Hvor stor er jolla da? Jeg tror om den er 10fot, så vil det gå akkurat.

jolla er 10 fot ja :smiley:

får nesten få båten hjem først og sjekket litt på hvordan det er muligheter å få flyttet vinsjen innvendig, og om jolla går innpå plattformen, gjør den det, må jo en løsning med å få jolla oppå der, den beste løsningen :thumbsup:

tanken på gass kokebluss kunne jeg også tenkt meg, kan man bruke slanger hele veien? eller må det brukes rør??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...