Sjøga Svart 18.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2011 Gratulerer med båten og de lyse trivelige fargene, Men hva i allverden kan en slik båt brukes til. Kan du gå med sko ombord? Kan du trekke en krabbeteine eller et garn. Og hvordan ser den ut etter å ha sløyd fisken. der vel ikke akurat sån båt du bruker til fiske nå er ikke jeg plaget av å å drive aktiv fisking, så trur dette passer meg ganske fint Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 19.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 så mye hyggelige tilbakemld. gleder meg til sommer nå. nå har jeg ruset meg på kårnjakk så er ikkke ved mine fulle fem. takk for hyggelige tibakemld. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Du må fortelle om erfaringene dine etter hvert med båten. Er jo ikke mye om Gobbi her inne. huff å huff, ja heldig vis. Gratulerer med båten og de lyse trivelige fargene, Men hva i allverden kan en slik båt brukes til. Kan du gå med sko ombord? Kan du trekke en krabbeteine eller et garn. Og hvordan ser den ut etter å ha sløyd fisken. Hvor kan du tørke og vaske dykkerutstyr eller annet badeutstyr uten at båten ser ut som ei løa etterpå. Håper du ønsker deg mange poler og pussekluter til jul. Tiltredes. Da jeg i aften gik meg en ikke så aldeles liten promenade kom jeg til at fundere over livets virkelgheder å har kommet frem til at deres nyærhvervede gobbi ikke er en homsepram allikevel slik jeg kom til å ærklære før jeg fik i meg en liten slump brændevin. Det var måske den meget nedkjølte sneen eller kanskje det var den lange afstanden mellem vore ræderiers hovedsæter eller sågar brendevinet som fik mig at se at deres nye farkost er aldeles fiong å vil vække endhvæær misundelse. Med det i tankerne vil undertegnende ærbødigst anmode trådstarter om at anbringe mit kjøretøy ved eders beileilighet til min adræsse i trobeløkken, nøglærne står i tændingen å trådstarter bes om å træ med forsiktighet på pådragsanodningen da undertegnende ved egen ærfaring kand undrskrive på at der ær meget glat. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Gratulerer med ny flott båt. Og velkommen i Baatplassens lille og særs eksklusive Gobbi-klubb De misunnelige og sleivete kommentarene skal du ikke la ødelegge gleden for deg. Dog skal det innrømmes at også jeg har større sans for "Norsk" båtdesign, enn det syd-Europeiske. Dette kan imidlertid løses for relativt små beløp. Min båt har blå puter, og jeg har fjernet bordet, kjøleskapsfronten og benkeplaten på pentryet ute, og erstattet plasten med teak. Jeg kan legge ut bilder hvis ønskelig. Gobbi har i allefall en kvalitet og fine løsninger som går langt utenpå de fleste Norske. Vi gleder oss til sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Gobbi har i allefall en kvalitet og fine løsninger som går langt utenpå de fleste Norske. Fader også, jeg som valgte bort Gobbi'n til fordel for Scand'n.. "headbang" + "headbang" Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Bemerk at jeg skriver "de fleste". Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Jada, bare fyrer litt.. Jeg likte veldig godt Gobbi'n, men det var egentlig kona som satte seg på bakbeina og ikke var helt tilfreds med et par, for henne, viktige elementer.. Så er det nå en gang slik at vil vi ha dem med på sjøen, må de få være med å bestemme...(litt;-)) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 (redigert) Jada, bare fyrer litt.. Jeg likte veldig godt Gobbi'n, men det var egentlig kona som satte seg på bakbeina og ikke var helt tilfreds med et par, for henne, viktige elementer.. Så er det nå en gang slik at vil vi ha dem med på sjøen, må de få være med å bestemme...(litt;-)) Jepp, konas betraktninger er viktige i båtsammenheng. Faktisk avgjørende. Hun var derfor den som tok den endelige avgjørelsen på Gobbi for vår del. Hovedsakelig pga. utformingen. Stooor badeplattform, brede dollbord, stor salong på dekk, flere sitteplasser i køreretning, stor bysse, osv. Redigert 19.Februar.2011 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 (redigert) Ja, se der ja - så forskjellige kan de være. Et av ankepunktet til kona var faktisk dette med flere sitteplasser i kjørerettning. Hun mente at det var kun fører som så noe ut under kjøring. Øvrige sitteplasser satt en så lavt i båten (bred targa) at en måtte reise seg for å se ut. Ellers var det dette med byssa under dekk. Viss hun skulle lage mat skulle byssa være ute. Det var i grunn dette som ble den avgjørende grunnen til at jeg sa Gobbi'n fra meg ;-))) Men, når det gjelder badeplattformen og de brede dollbordene med lett adkomst, så rekker vel ikke Scand Gobbi'n til knærne engang... Redigert 19.Februar.2011 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 19.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 tok ett søk på gobbi her inn, det var ikke mye innfo gitt. er det noen som har lik båt?? som kan dele erfariger? Jeg vet faktisk ikke hvordan styring det er på den er det mulig å ikke sjekke det olje servo fra ratt eller powerstyring fra motor ønsker meg jo autopilot Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Sikkert noe gammel vaierstyring å trinser rundt omkring... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 19.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Sikkert noe gammel vaierstyring å trinser rundt omkring... får huske å smøre trinsene da, så den holder seg lett på rattet den propandunken på taket på bilen din???? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 ???? Hmmm, det er vel noe lystgass da?? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Den var skikkelig fin! Hvorfor har du tatt bilde så langt fra?? Vi ser jo nesten ikke den flotte båten din!!! Men, i alle fall, gratulerer!!!! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
olpi Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 En ting jeg tenkte litt på med din Gobbi er ankervinsjløsningen som er valgt. Jeg tenker da på hvordan man skal kombinere denne med det å ha en gummijolle eller liten rib. Har du tenkt noe på det? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Nope Det må være båter av royal klasse som har medfølgende servise med dertil logo og monogram Gratulerer med nydlig båt. Men skal det være "Royal", så er det vel bare Storebro Royal Cruiser, som kan skilte med å være ROYAL. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Sjøga Svart 20.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 En ting jeg tenkte litt på med din Gobbi er ankervinsjløsningen som er valgt. ja det er ett problem som jeg tenker på. det er sånne festeordninger til teleskopdavidder som jeg har tenkt på, eller så er det å flytte vinsjen inn i motor rom. men trur jeg får få prammen på vannet og tenkt litt på hvordan jeg skal løse det, for gummibåten må med. og helst uten å ta av motor, har heller ikke lyst å sette på snapper på den fine plattformen Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 (redigert) Her er en løsning som virker bedre i mine øyne: Redigert 20.Februar.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 (redigert) Dette er identisk ankeropplegg som jeg har. Jeg misliker litt at det stikker så langt ut. Hva anbefales som alternativ skinne med ledd for bruceanker ? Redigert 20.Februar.2011 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Disse skal jeg montere på Sealinen, i en utgave der de blir snudd inn når de ikke er i bruk Sealine leverer en fin slik løsning Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 20.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Disse skal jeg montere på Sealinen, denne typen virker mest fristende å få montert, men da må vinsj bygges om til innvendig først. er det noen som har linker til norske forhandlere av denne type davitt løsning?? Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 denne typen virker mest fristende å få montert, men da må vinsj bygges om til innvendig først. er det noen som har linker til norske forhandlere av denne type davitt løsning?? ser det at du ved innvendig vinsj vil ihvertfall få den lavere og kanskje litt mere plass til jolla. Hvor stor er jolla da? Jeg tror om den er 10fot, så vil det gå akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Her er en link til siden http://www.marineutstyr.no/ mulig at en kompis av meg har et sett igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 26.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 jolla er 10 fot ja får nesten få båten hjem først og sjekket litt på hvordan det er muligheter å få flyttet vinsjen innvendig, og om jolla går innpå plattformen, gjør den det, må jo en løsning med å få jolla oppå der, den beste løsningen tanken på gass kokebluss kunne jeg også tenkt meg, kan man bruke slanger hele veien? eller må det brukes rør?? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 (redigert) Såvidt jeg vet skal det kun brukes slanger i en begrenset lengde, vanligvis ved kokeapp og flaske. Resten av lengden benyttes rør. Mener å ha hørt at det er kommet en slags fleksirør som du kanskje kan benytte hele veien, men den løsningen har jeg ikke sett selv. Redigert 27.Februar.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.