Bjørn Løvjomås Startet 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2011 Jeg har en utgave av havneguiden, skagerrak forlag. Finnes det flere liknende bøker? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mariell Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 (redigert) http://www.havneguiden.no/ Men det var kanskje andre bøker som omhandler området du allerede har, du var på jakt etter? Båtmagasinet har vel også en havne guide. Redigert 19.Februar.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Jepp, den utgaven har jeg, strekningen fra Langesund til Lindesnes. Men har sett at det finnes en annen, men finner den ikke hverken på nettet eller i bokhandel Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lagavulin Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Havneboka. 2 utgaver, fra Sørlandskysten til Grebbestad. Her er også et utvalg fra Libris på andre båt/havnebøker. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Glimrende, den havneboka må sjekkes i dag. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hafrsfjord Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Du får vel (iallefall gjorde jeg det ) "havneguiden" Ferie- & Fritidshavner fra Redningsselskapet når/hvis du melder deg inn der. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Stemmer det. den har jeg og liggende i båten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Roger jo Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 (redigert) Norske Gjestehavner og Norske Uthavner http://www.batmagasinet.no/baatweb/marked.nsf/nu_ng Skanör-Strömstad - din guide till Västkustens öar, gäst- och naturhamnar ISBN 13: 9789189564534 Forlag: Nautiska Förlaget / Svensk-Norsk Bogimport Komma´s havnelods (Komma´s havnelods 2009-2011) Forfatter: Bent Lyman ISBN 13: 9788711431719 491 Danske 287 Svenske og 228 Tyske havner Redigert 19.Februar.2011 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hank Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Er det noen som har synspunkter på hvilken av disse to bøkene som er best? Havneguiden er fra 2007, mens Havneboka er fra 2009. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Jeg har Havneguiden, de tre områdene jeg trenger. Når jeg ser i Havneboka så synes jeg den har mye mer detaljer i havnekartene. Men jeg tror at Havneguiden har kommet i bedre utgave, med mere detaljer. Er det de som reklamerte med "Nå med 2 meters dybdekurve" eller noe sånt? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 (redigert) Her er en anmeldelse av Havnebøkene til Magne Klann: http://www.jeanneauklubben.no/index.php?option=com_content&view=article&id=136:magne-klanns-havneboker-anmeldelse&catid=73:verdt-a-lese&Itemid=91 Har ikke funnet noen tilsvarende anmeldelse av Havneguiden til Engesvik, men det er visst kommet en ny utgave i 2011: En generell beskrivelse er denne: "Havneguiden 1 beskriver 400 natur- og gjestehavner fra Svinesund til Langesund. Hver havn er presentert med en detaljert kartskisse, et helikopterbilde, en beskrivende tekst og en faktaboks. I denne utgaven av Havneguiden 1 har vi utarbeidet helt nye Havneguidekart. Med forsvarets tillatelse har vi fått tilgang til 2 meters dybdekurver fra Statens Kartverk. Dette er data som tidligere ikke har vært tilgjengelig for båtfolket. Vi har også foretatt egne målinger der Statens Kartverk ikke har hatt tilstrekkelig kartdata. Havneguidekartene er derfor helt unike, og vi håper og tror at de vil bidra til et tryggere og mer ukomplisert båtliv. Når sjøkart og kartplottere kommer til kort, er det Havneguiden som hjelper deg trygt i havn" Redigert 5.Januar.2012 av Hank (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 7.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 (redigert) Jeg har nylig blitt oppmerksom på Norwegian Crusing Guide. Denne kan kjøpes både i papirutgave og i elektronisk utgave (pdf). Jeg har kikket på eksempel-kapittelet de har lagt ut som dekker strekningen Bodø - Narvik - Lofoten. Vi har seilt i disse områdene, og jeg ser denne boken som et meget godt suplement til de tradisjonelle norske havneguidene vi har benyttet så langt (Norske Gjestehavner og Redningsselskapets havnebok). Spesielt uthavnene er langt bedre beskrevet. Er det noen som har brukt Norwegian Crusing Guide og som kan dele erfaringene med boka/bøkene? Brigg Redigert 7.Januar.2012 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hank Svart 7.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2012 (redigert) Når det gjelder Havneguiden til Engevik, så er det bare nr 1 og 5 som har kommet i 2011 utgave. Det er visst bare disse som har de nye 2 meters dybdekurvene med tillatelse fra Forsvaret. Uansett er mitt inntrykk at Havneguiden er det beste alternativet etter å ha bladd i begge to samtidig hos Norlis bokhandel i går. Havneguiden har bl.a avmerkinger i fotografiene, og det gjør det mye lettere å orientere seg i havnene etter min mening. Redigert 7.Januar.2012 av Hank (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.