Jump to content

Påske i Olavsundet? (Vest-Agder)


Inter 9000

Recommended Posts

Påsken er jo i slutten av spril i år, skjærtorsdag er 21-04-2011.

I fjor var vi på sjøen 31-03-2010, og var i Nåløyet den dagen. Den dagen var forøvrig en "smeigedag" uten vind eller bølger.

 

Er litt usikker på sjøsetting i år, da jeg har to båter, og må få "vekk" begge to, pga garasjebygging her hjemme der som båtene står i krybbene sine.

Baltic'en skal brukes, og Master'en skal selges.

Sjøsetter jeg Baltic'en først, så får jeg kanskje ikke solgt Master'en på land.

Sjøsetter jeg Master'en uten å ha fått solgt den, så står Balticen mest i veien for garasjebygging, men begge to må egentlig vekk fra tomta.

 

Dersom vi har en båt på sjøen(samme hvilken), og det blir fint vær en eller flere av dagene, så kan vi godt tenke oss å ta en tur ut til Søgne i Påsken.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Hei, satt i dag å mimret med påske bilder fra olavsundetet, fantastisk plass i grunn :-)

Ja, seriøs hendelse, og det har vært et helv....ete.. men jeg bestemte meg raskt for at dette skal jeg komme styrket ut av, så jeg trener HVER dag, og båten er min motivasjon... så på sjøen skal jeg igjen, ingen tvil. Og jeg har ikke tenkt til å gi opp i hvertfall :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Dette høres bra ut.. Båten er på vann, skal bare trekke "igjennom" radarkabelen, også justere inn den nye radaren. (Pluss vasking, støvsuging, sengetøy, mat, drikke, vann, diesel, heise Båtplassen vimpel og mer eller mindre kosearbeide, for det betyr at sesongen har startet. :thumbsup: )

Har så vakt på RS Kaptein Egil J. Nygård på Askeondagen - Skjærtorsdagen, så da blir det vel "patruljetur ut" og så kan en sjekke om det er "noe ledig" til frivakta. For da er det. :cheers:

Redigert av Knert1 (see edit history)

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Link to post
Share on other sites

imorgen klokken 10 skal jeg og min far forsøke oss på å få dratt av burkaen, for tirsdag kommer dem å monterer drevet..

så om vi blir ferdig med båten en gang før påske, kanskje vi kommer på dagstur.. men det er bare om alt klaffer og det blir mye fint vær fremover slik at jeg får hatt en dugnadsdag for polering og stoffing(flekking+vannlinja)..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg og etpar venner prøvekjører blindleia i påska tenker jeg..er helt fantastisk om været blir fint :thumbsup: skal ha båten helt klar helga før påske så da starter min sesong..

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Link to post
Share on other sites

Mor vil ha båten på sjøen fort nå...

Vi har stellt båt og barn som best vi kan i dag, og begge båtene blir klarere og klarere...

Er nå usikker på om vi skal sjøette den vi skal selge eller den vi skal ha.

Begynner å helle mer til å sjøsette den vi skal ha (balticen) , så kan jeg selge Master 820'en "på land" som den står.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Idag er det sjøsetting.

 

Blir testing av orginal flaps og brifing med ny badeplatform :-)

 

Ps. Bildet er tatt før vår pussen er unnagjort.

 

dscf2185.jpg

 

Så da er vi klar for båt påske hvis været holder seg.

Mvh Richard

 

Gleder meg til våren.....

Link to post
Share on other sites

Det skal holde hardt med påske på sjøen...

Mye elektriske småfeil med nybåten, og gamlebåten er ikke klar den heller...

Vet ikke hvilken jeg skal sjøsette, så jeg jobber litt paralellt...

Neste uke er det jo meldt 5 grader, det gjør nok noe med motivasjonen min.

 

Sollux 27, er den logotrimmet til ny modell? :lol::lol::lol:

Spøk til side, den så skikkelig fin ut, men den skulle heller at et strøkent restaurert originalt tidsriktig Sollux 27 merke.

Blir flott med så stor badeplattform på en snekke!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...