Jump to content

Påske i Olavsundet? (Vest-Agder)


Inter 9000

Recommended Posts

Helga gikk som planlagt, mye gjort med Baltic'en, men mye gjenstår. Det kan taes på sjøen.

 

Det blir Baltic-sjøsetting mandag kveld.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Lano, vi ses nok igjen. Vi er på vei bortover, men det går utrolig sent.... Altfor flott vær og iver etter endelig å få noe tid til båtpuss gjør at vi stopper i havner bortover. Er ikke kommet lengre enn Lillesand :thumbsup:

 

Utrolig herlig med lang påskeferie (fri disse 3 dagene...)

Link to post
Share on other sites

Takk for det Ulv 1, ligger nå på Stokken, Kvåsen har aldri vært så flat som i dag... Turen fra Lillesand og hit gikk i strålende solskinn, bar overkropp på flybrigde og VARMT!

 

Makan til vær som i denne påsken skal man lete lenge etter. De siste årene har der vært mer tendenser til snøstormer underveis, enn hva tilfellet er i år.

Link to post
Share on other sites

Synd ikke vi visste det tidlilgere, sjøsatte Baltic'en i kveld, og gikk ei runde rundt Bragdøya. Vi kunne jo likesågodt ha gått innom Stokken.

 

Kjør mot Olavssundet du, så starter vi fra Kristiansand på torsdag, og venter på deg der! :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Den er god Lano :thumbsup:

 

Kodvaag, det skal du ikke se bort i fra. Krav fra ungene her om at vi skal tilbringe noe tid her på Stokken. Gjør ikke meg noe, har masse arbeid å gjøre med skuta og kose meg med. Eneste aberet er at butikken borti her er stengt. Hvor er nærmeste åpen butikk/kiosk? Mat og drikke har vi mengder av, men trenger sigaretter.

 

La meg forøvrig bort til dieselpåfyllinga på Tømmerstø i går, tenkte jeg skulle fylle noe diesel. Morsomme de folka som driver den plassen.... 12,- for diesel, 15,50 for bensinen. Er dette en pris som er normalt nå, eller er det ekstra dyrt der? (lenge siden jeg har fylt på marinaer, har stort sett brukt tankbil de siste 3 årene).

Link to post
Share on other sites

Hei verrie, den sjappa ee rådyr og åpner ikke før 1 juli eller noe sånn, men jeg kan komme med bilen til bryggene rett ovenfor stokken å svippe deg til butikken, for det er ingen butikker rett ved vannet i nærheten bortsett fra gjestehavna, da må en gå en halv km hver vei.

Ta jolla over så svipper jeg deg til butikk :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Kvåsen har aldri vært så flat som i dag... Turen fra Lillesand og hit gikk i strålende solskinn, bar overkropp på flybrigde og VARMT!

 

Makan til vær som i denne påsken skal man lete lenge etter. De siste årene har der vært mer tendenser til snøstormer underveis, enn hva tilfellet er i år.

 

 

Hmm, sitter på kontoret og misunner dere som er tidlig på sjøen......

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

En natt på Lyngholmen overstått.

Glemte draftene, så vi er tilbake i hjemmehavna, og kjerringa er sendt med bilen for å hente.

Selv ligger jeg på rygg på akterkabintaket og passer på at sola skinner.

Når hun er tilbake blir det bunkring på Flekkerøya, og så siger vi mot Olavssundet.

Hold av plass!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...