Jump to content

Påske i Olavsundet? (Vest-Agder)


Inter 9000

Recommended Posts

Kan love deg Kodvaag, den veggen var tykk... Helt frem til Olavssund. Tidvis nede i 10 meters sikt, men vi kom da frem. Gode venner ankom der tidligere på dagen og kvelden ble meget bra!!! Vi ventet på dere utover kvelden... (du skrøt jo så av at du skulle komme før meg :-) )

Link to post
Share on other sites

En venn av meg er på padletur i samme området, og spør på FB i kommentar til et bilde fra Kapelløya:

"Kapelløya med blandet utsikt. Er det uhøflig å spørre om agregatet stå å gå 15m teltet?"

 

Jeg har bedt om tillatelse til også å laste opp bildet, og skal gjøre det så snart jeg får det.... men jeg tipper vel kanskje at han refererer til noen her i tråden? :nonod:

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Glad vi ikke dro til Olavssundet i går, da tåka kom.

Ikke har vi plotter, og ikke er jeg lommekjent der.

 

Det som skjedde natt til i dag var ikke kult.

Våknet i 4 tiden med vondt i hodet pga diesellukt.

Vi måtte evakuere båten kl 4 på natta.

Litt av dieselen vi fyllte på Flekkerøya lakk ut på toppen av styrbord tank og nedi kjølen, og lå der og stinket.

Dro hjem og sov ut, så tilbake til båten, sugde opp det som var i kjølen, sprayet på med avfetting og spylte med varmt vann fra hekkdusjen. (koblet på en lang hageslange, så nå kan vi vaske hele båten i medbrakt ferskvann)

 

Mye av lukta er borte nå, men vi sover hjemme i natt, og så drar vi ut i morgen tidlig.

Kanskje vi drar til Olavssundet, men nå tør jeg ikke love noe...

 

Hilsen fra Scand Balticen med best motor og dårligst elektrisk opplegg sør for Polarsirkelen... :rolleyes:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Lano, nok av plass. Noen båter, tipper omlag 10-12 båter. Men kaldt drag med litt for mye tåke. Vi dro inn til Høllen tidligere i ettermiddag. Har akkurat hatt en aldeles nydelig middag på restauranten her, med tilbehør så det holder. Kan absolutt anbefale det stedet....

 

@Kodvaag, håper alt løser seg. Husk, det er ikke alltid den raskeste båten som vinner kappløp :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Ja, vi ble litt lei av tåka, og spesielt irriterende å komme hjem i hagen og bli møtt med "bar overkropp vær" . :headbang:

Vi er usikker på om vi gidder ut i tåkeheimen igjen i ettermiddag. :confused: Høllen ja....frister litt. Regner med Ingar står klar med lammesteik og en fruktig Barolo.... :flag_bp:

:easter: Kodvaag, det ligger en plotter på 50m dyp rett ved Kråka, hvis du trenger en. Vær oppmerksom på at det kan forekomme noe avvik på den.... :giggle:

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Sånn som vinteren er til nå, er det jo bare kos. Ingen skuffing eller ishakking.. (som i fjor på denne tiden)

Dersom været fortsetter som i dag, så blir det båttur til Stokken i morgen. Regner med at det er mye ledig, så vi tar sjansen på longside...

Påska er vi klare for båttur, så en skal ikke se bort fra Olavssundet.

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Link to post
Share on other sites

Skal aldri skrive kos og vinter mer.... :puke:

Var klar til båttur på lørdagen, og så oppdager konemor noen snøfjoner... også er helsikke i gang..

 

På toppen av det hele, så tok vi en gå tur på søndagen og under denne helsikkes snøen er der is og skipperen får seg en luftetur.. Deretter tur på legevakta, så på røntgen og tilslutt på med gipsen. Og det fortstter å snø... :headbang:

Så nå knaskes smertestillende og venter på at jeg skal inn igjen på torsdag. Da må fingeren knekkes opp igjen, for å spjelkes til en stift...

Det er godt at konemor kan bruk snøskuffa og jeg på tung medisinering, f.eks Cognac, det er noe av det beste som ikke hjelper :cheers_wine:

Redigert av Knert1 (see edit history)

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Link to post
Share on other sites

Huff da. Hørtes jo ikke mye greit ut. Sånn er det da av å til, ting går ikke alltid etter planen.

Jeg håper det blir båt påske, hvis alt går etter planen kommer båten ut av hallen 5 april. skjær torsdag.

mmmen da er rett på vann.

Mvh Richard

 

Gleder meg til våren.....

Link to post
Share on other sites

Har i det minste sovet godt i natt... Medisinering: paralgin forte, paracet, pils, 1 enkel. = Funker. :sleep:

En kan være helt sikker på at når turen på sykehuset er ferdig i morgen, med ny fin titansplint og gips, så begynner verken igjen....

Konemor sjekket båten i dag og kun 3-4cm snø på dekk, så en slipper å skuffe.. Og en nærmer seg påsken, kun 67 dager igjen... (til palmesøndag) :flag_bp:

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da er fingeren bedre, jeg var nede i båten i dag og fikset 24V landstrømsladingen. Plukket ut 12V Dynamoen, slik at jeg (dvs. Sangvik service) kan motere en JavaSea TC (Top Charge) Da får jeg forhåpentlig mere ut av 105A laderen ombord. (Denne er kun til forbruksbatteriene)

Herlig båtfølelse ombord, kjørte Eber og hadde "kvalitetstid". Hele 10°C ute, så nå gleder jeg meg til påske turen. :flag_bp:

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Lå på Helgøya i fra Skjærtorsdag til Langfredag. Da lå det ei sjekte på kapelløya, ellers var Olavsundet tomt. Mistet motet og dreggfestet da vinden dreide til øst med snøvær på fredagen så da forhalte vi.

Hadde ingen nevneverdige problemer med å holde øllet kaldt..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...