64dc Startet 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2011 Har kjøpt ny kartplotter i dag. Garmin 720s. Er det noen som har erfaring med denne? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 (redigert) Kjøp skjermbeskyttelse! Fås rimelig og bra f.eks på Ebay. Synes Garmin kunne jobbet mer med menysystemet. Rask skjermoppdatering. Redigert 20.Februar.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Denne eg og har tenkt å kjøpe. Hvilken pris fikk den den for? Har du Garmin Homeport? Det er flott. Gleder meg til å få teste det mot plotteren (lage ruter++). Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 20.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Jeg kjøpte den på messen Dra til sjøs, på stand til Maritime. kostet 10800.- så kommer kart og transducer utenom. 2300.- for kart( venter 2 uker på nyeste kart) + 600 for senderen! Gruer meg litt til å sette i gang med monteringen. Er ikke så glad i å skru og lage hull i en fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 20.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 [sitatslettet] Kjøp skjermbeskyttelse! Fås rimelig og bra f.eks på Ebay. Synes Garmin kunne jobbet mer med menysystemet. Rask skjermoppdatering. Trenger jeg skjermbeskyttelse??? Trodde at skjemen var såpass god at den klarte seg på solfylte dager. Vel Vel ingen ting blir vel helt perfekt. Kan kjøpe et svart teppe slik fotografen brukte i gamle dager og sitte under der :) [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 har og kjøpt meg en slik,men uten ekkolodd funksjon.9200 på maritim Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
skhauge Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Det er billig, godt kjøp. Det er vel finger avtrykk beskyttelsen skal hjelpe for. Lysstyrken i skjermen forventer eg ikkje er problem. Hadde Garmin 4008 og den var super bra uansett sol. Sitér dette innlegget Link to post
64dc Svart 20.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Maritim holder messetilbudene ut februar. Løp og kjøp Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Har følgt med på pris på 720 modellen(e), og det har gått jevnt nedover siden i høst. Blir overrasket om prisen begynner å gå opp igjen. Var tenkt å kjøpe den når sesongen starter. Helt offtopic, men har Maritim tilbud på Jotun Antipest og Nonstop på messen? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2011 (redigert) Jeg har en 720 S med utvendig bronsegiver i båten. Motordata er koplet opp mot plotter. Plotter er grei nok den. Har ikke fått utforsket alle menyer i plotteren enda. Båten ble lite brukt sist sommer. Redigert 21.Februar.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pat Svart 21.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2011 Jeg installerte en 720 (uten ekkolodd) i båten ifjor sammen med en AIS mottaker fra Digital Yachts. (Link: Seatronic....). Dette fungerer som et skudd. Meny-systemet er i velkjent Garmin stil - veldig intuitivt - og man trenger ikke sitte med manualen i den ene hånden for å finne ut av funksjonene. Den er betydelig raskere på skjerm-oppdatering hvis man lar satelitt-bilde-view være avslått. At man får tilgang til flyfoto av småbåt-havner med ett "klikk" i kartet er veldig elegant. Eneste jeg ikke liker er at ved vanlig 2d kartvisning er båten alltid midt på skjermen. Dette kompenseres delvis ved at den panorerer så raskt og enkelt bare ved å stryke en finger over skjermen for å se lenger fram. Det er ingen problem å se skjermen i full sol-lys selv om jeg har "fingret" litt på den, og auto-dim funksjonen fungerer fint fra dagslys til mørke. Hadde jeg kjøpt ny plotter i år hadde fremdeles valget falt på denne. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 21.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2011 (redigert) Skjermbeskyttelsen er en tilpasset plastfolie for å forhindre striper i skjermen hvis du får saltsprut på den og stryker med fingeren. Skjermen har bruktbar kvalitet i plastmaterialet i utgangspunktet, men hvis du leser på internasjonale fora så ser du at ganske mange ikke tar sjansen på det. Det irriterer meg at det ikke er mulig å fortelle hvor båten skal være i bildet, f.eks at en viss selvbestemt prosentdel av bildet viser farvannet foran båten. Da ville jeg nesten konsekvent valgt å ha ca 90% foran båten. Jeg ville også kunne lage egne snarveier/hurtigmenyer og bestemt hvor i bildet menypunktene skulle være: topp/bunn/side. En knapp eller fem kunne det også vært plass til på sidene slik at man kunne brukt den med automatikk i fingrene. Tross alle innvendinger: Disse småplotterne til Garmin er uten tvil mye for pengene. Redigert 21.Februar.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Willing 31 Svart 21.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2011 Har had garmin 720 s et år og den fungerer supert har også montert giver ekkolodet er også veldig bra synes det hvar et godt kjøp Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Jernklumpen Svart 21.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2011 de ser jo veldig fine ut også,, en av de få som kan monteres med skruer fra front innfelt.. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
bella580C Svart 21.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2011 Hva er bredden på denne for innfelling i båt ? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
beauty of aqua Svart 21.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2011 mener det var 22 eller 23 cm. høyden er ihvertfall 14 cm..jeg har 15 cm til rådighet i mitt dashbord Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
skhauge Svart 21.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2011 (redigert) Innfellings mål, kanskje denne hjelper. Link Å her er mere. Link Redigert 21.Februar.2011 av skhauge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 blir det høyere priser på båtmessa i oslo? eller messepriser(billigere) Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
NordWest_900 Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Vi har en Garmin gpsmap 720s og lurer på om man må ha egne følere fra garmin for og koble til motor følerne i båten. turteller,temp,diesel, osv.osv. eller kan man bruke de orginale som står på montoren fra før? instrumentet sitter like ved så det er jo kort vei og hente ut ledningene og koble dem til plotteren?? MVH NW900 Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Hei 720s bruker nmea 2000 signaler og har du en eldre motor uten disse signalene så er det mulig å kjøpe en sak fra albatross instruments som oversetter analoge signaler til nmea 2000.For å få motorsignalene så trenger du et instrument som heter alba engine. Koster ca 250 euro. Jeg tror ikke at det finnes en norsk importør. Albatross instruments er et spansk firma. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Printet ut monteringsmal og var i båten og sjekket i dag. Den passer perfekt der eg har tenkt. Så det blir nok en 720S. Ser enkelte på forumet er kritiske til touch skjerm. Det forstår eg. Men meiner en kan kjøpe en "fjernkontroll" slik at alle funskjoner kan styres uten å røre skjerm. Et tips vi kan sjekke. Så må en heller ikkje samenligne de gamle bluechart kart med de nye G2 Vision kartene. Sitér dette innlegget Link to post
NordWest_900 Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Takk for tipset sofa. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 MONTERTE 720 I DAG, FULGTE MED SUPERT KLISTREMERKE FOR MONTERING, KUN KLISTRE PÅ DER DU VIL HA PLOTTER OG KUTT HULL OG BOR HULL TIL SKRUER, SUPER PLOTTER, JUSTERER LYSSTYRKEN AUTOMATISK MOT OMGIVELSENE. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
LYKKEPILLE Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Jeg har fått montert inn en 720s i min båte etter at jeg hadde innbrudd i høst der noen jævler stjal den gamle plotteren min. Gleder meg til å ta den i bruk. Leste mye om forskjellige gps`r før jeg valgte denne og jeg hadde et budsjett på ca. 20 000 men det var denne som utmerket seg hvis en ville ha touch screen. Sitér dette innlegget Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220 Link to post
vassb81 Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Har selv kjøpt en 720s og montert svinger. Fungerer glimrende, men jeg fant ikke ut om det er mulig å forandre dybdeviseren fra fot til meter? Noen som vet, kan, vil forklare? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.