Andy Startet 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2004 Sailorboy har et innlegg om 'Kona bruke båten alene?' Svarene på denne kan tyde på at baatplassen er et svært mannsdominert forum - både i antall medlemmer og holdninger Jeg mistenker at det er få, om noen kvinner her i det hele tatt Derfor spør jeg, hvilket kjønn har du? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Båteiere / -brukere har "Båtkjønn" - ferdig med det! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ingar Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Det er iallfall 43 som har identifisert seg som jente i profilen. Sikkert også noen som ikke har oppgitt kjønn, dette er jo en helt valgfri sak. Hvor mange som er aktive aner jeg ikke, men det kan vel denne pollen gi en indikasjon på. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Båteiere / -brukere har "Båtkjønn" - ferdig med det! ...hmmm... ideell målsetting, men så enkelt er det ikke! Det er vel en viss tilbøyelighet til at det maskuline blir enda mere maskulint i båtlivet? Hvorfor holder "mor" seg tilbake? OK! greit nok i båter hvor man ikke har slike problemer. Men gutta er tross alt ikke født som skippere de heller, selvom mange oppfører seg som om det er naturgitt! Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Jeg er hokjønn, med nyinnkjøpt skøyte (fryktelig kry, med mye arbeid i sikte ) Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
John_Kr Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Litt rar tråd kanskje. Min mening er at det er altfor få damer/kvinner på dette forumet. Hvorfor har kanskje noe med interessen å gjøre. Likeledes er det på Data og Bil Forumer. Til dere damer som er i tvil om dere skal melde dere inn eller ikke - stå på, meld dere inn og kom med deres synspunkter og erfaringer sett fra en kvinnes side. Dettte vil sprite opp dette Forum. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Ingar Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Så enig John_Kr! Men vi må kanskje se i øynene at kombinasjonen av internett-forum og båt foreløpig er en mannsdominert aktivitet... Vi får heller ta godt vare på de jentene som er her.... Akkurat nå hjelper ikke oppfordringen din siden vi er stengt for gjester. Men vi kan jo ta opp denne tråden igjen senere. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Enig med John Kr, noe rar tråd dette. Slik det er her, er kona svært ofte innom og titter noe som jeg synes er svært bra. Jeg forsøker og har noe hell med at hun skal være mer aktiv i det praktiske båtliv, samt være med på utforming av skuta. Det er nok riktig at båtliv har vært noe "maskulint", men jeg er sikker på at det endrer seg med tiden. Det vil bli slik at fellesinteresse er fremtredende, noe som er svært bra!! Som Ingar er inne på, er der ikke så mange som har registrert seg som jente/kvinne, men jeg er overbevist om at der er mange ektefeller som bruker mannens brukerid på nettet?????? (jeg antar det på bakgrunn av at de må jo sterkt lure på hva i huleste vi sitter foran pc for hele tiden ???? ) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 med nyinnkjøpt skøyte (fryktelig kry, med mye arbeid i sikte ) Heldiggris Ønsker meg skøyte jeg og Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2004 Jeg er hokjønn, med nyinnkjøpt skøyte (fryktelig kry, med mye arbeid i sikte ) Hei Lestl, Gratulerer med skøyte, kan du også fortelle litt mer om nyervervelsen? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 19.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2004 Klart det Risørskøyte, 36 fot, 4.2 m bred, 18 tonn, db 1.95m. Bygget i 1924 som seil, deretter ombygd til motor og 1978 gjennoppbygd fullstendig til seil igjen. (På gamlemåten med trenagler ol hos Moen/risør) I dag: holder på å rigge hvd.mast for å få den hjem. Struktur stort sett god-doble spant av god kvalitet, men dårlig hytte. Her må en del av mahognyvegger skiftes+ generell oppussing av skøyta. Har fått den besiktiget av fagmann som sier mye arbeid, men hvdsakl slik vi kan gjøre selv. Kommer nok til å spør etter råd ganske mye her på forum da vi ikke har hatt trebåt tidligere. Men først må den hjem fra oslo til haugesund!!! Håper å bli ferdig snarest med hvdmast og å få den sjøklar slik at vi kan benytte finværet som sikkert komme snart til å seile hjem. Ps. Skulle likt å visst hvem som hadde den da den var ny i 1924. Vet den var lenge i eie hos en kar på Son, som brukte den til fiske(hobby). Den var da motorskøyte med en Bolindermotor, og hette Skjælø/Skjæløy? Noen som vet noe? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Dassic Svart 21.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2004 Ps. Skulle likt å visst hvem som hadde den da den var ny i 1924. Vet den var lenge i eie hos en kar på Son, som brukte den til fiske(hobby). Den var da motorskøyte med en Bolindermotor, og hette Skjælø/Skjæløy? Noen som vet noe? Har du bilde av skuta? Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 21.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2004 Ikke fra den tid den var motorskøyte, men det er mulig jeg får et snart. Har snakket med en som skulle se om han hadde bilde av den fra før den ble ombygget til seilskøyte igjen Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Escada Svart 23.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2004 jeg er kvinne.egentlig tror jeg at jeg er litt sjef også, iallefall blir mine meninger tatt til følge.ingen strabasiøse turer uten at jeg er 100% enig.ellers vil jeg jo ikke tørre å bli med mere.heldigvis blir jeg hørt,og derfor har sjøen gitt meg nesten bare positive opplevelser.men så lager jeg god mat etter at vi har bindt fast båten... Sitér dette innlegget Link to post
Brannmann Svart 23.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2004 Escada. Du berører noe helt essensielt her. For det første er det vel ingen tvil om at dere er sjefen. For det andre er det vel alt for mange eksempler på at vi gutta skal tøffe oss og gå, om det ryker og fyker, med det til følge at båten blir solgt til fordel for hytte på fjellet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.