Jump to content

Hvilket kjønn har medlemmene på baatplassen?

Andy

Recommended Posts

Båteiere / -brukere har "Båtkjønn"  -   ferdig med det! :wink:

...hmmm... ideell målsetting, men så enkelt er det ikke! Det er vel en viss tilbøyelighet til at det maskuline blir enda mere maskulint i båtlivet? Hvorfor holder "mor" seg tilbake?

OK! greit nok i båter hvor man ikke har slike problemer. Men gutta er tross alt ikke født som skippere de heller, selvom mange oppfører seg som om det er naturgitt! :smiley:

Litt rar tråd kanskje.

Min mening er at det er altfor få damer/kvinner på dette forumet. Hvorfor har kanskje noe med interessen å gjøre. Likeledes er det på Data og Bil Forumer.

Til dere damer som er i tvil om dere skal melde dere inn eller ikke - stå på, meld dere inn og kom med deres synspunkter og erfaringer sett fra en kvinnes side. Dettte vil sprite opp dette Forum.

:flag:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Enig med John Kr, noe rar tråd dette.

Slik det er her, er kona svært ofte innom og titter noe som jeg synes er svært bra. Jeg forsøker og har noe hell med at hun skal være mer aktiv i det praktiske båtliv, samt være med på utforming av skuta.

Det er nok riktig at båtliv har vært noe "maskulint", men jeg er sikker på at det endrer seg med tiden. Det vil bli slik at fellesinteresse er fremtredende, noe som er svært bra!!

Som Ingar er inne på, er der ikke så mange som har registrert seg som jente/kvinne, men jeg er overbevist om at der er mange ektefeller som bruker mannens brukerid på nettet?????? (jeg antar det på bakgrunn av at de må jo sterkt lure på hva i huleste vi sitter foran pc for hele tiden ???? :lol:)

Klart det :yesnod:

Risørskøyte, 36 fot, 4.2 m bred, 18 tonn, db 1.95m. Bygget i 1924 som seil, deretter ombygd til motor og 1978 gjennoppbygd fullstendig til seil igjen. (På gamlemåten med trenagler ol hos Moen/risør) I dag: holder på å rigge hvd.mast for å få den hjem. Struktur stort sett god-doble spant av god kvalitet, men dårlig hytte. Her må en del av mahognyvegger skiftes+ generell oppussing av skøyta. Har fått den besiktiget av fagmann som sier mye arbeid, men hvdsakl slik vi kan gjøre selv.

Kommer nok til å spør etter råd ganske mye her på forum da vi ikke har hatt trebåt tidligere. Men først må den hjem fra oslo til haugesund!!! Håper å bli ferdig snarest med hvdmast og å få den sjøklar slik at vi kan benytte finværet som sikkert komme snart til å seile hjem.

Ps. Skulle likt å visst hvem som hadde den da den var ny i 1924. Vet den var lenge i eie hos en kar på Son, som brukte den til fiske(hobby). Den var da motorskøyte med en Bolindermotor, og hette Skjælø/Skjæløy? Noen som vet noe?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...