Jump to content

Norcraft 27 med Sabb Iveco 145 HK, erfaringer?

hermod

Recommended Posts

Bygget på Askøy. Levert både halvfabrikata og ferdige. De fleste er nok solgt som halvfabrikata. Utgangspuntet til innredningen er Halco 870 som de og produserte til det markedet forsvant. Du får mye båt for pengene for å si det sånn....Motorer fra 115hk til godt over 200 er satt nedi, ja de største med vekslende hell. Da de i sin tid introduserte den var det en båt som holdt passelig fart med en liten motor......noe som holdt driftskostnadene nede .. siden kom ønske om mer og mer fart...

De alle fleste som ble levert fra Askøy hadde motoren under lukene ute... var noen som satte de litt inni lugaren, da rynket nå avdøde Landro på nesen... Den skulle være ute..pga. vektfordelingen mente han...

Enkel og grei innredning som holder for de fleste med køy forut. stikkkøy under sittegruppe og evt. senke ned bordet oppe for en køy der og...

Høy akter som gjør den trygg for unger, men var for sidevind ved inntillegging. Ja hvis du da ikke er vant med en så høy båt...

Innehaver av Norcrat på Askøy døde i en alder av 54 og alt ble solgt nordover til http://io.no/info/vik-sag-b%C3%A5tbyggeri-632784

De har levert til bl.a Jandus på Færøyene som er innom her fra tid til annen og ved å søke på Norcraft får du opp endel av hva han har gjort med sin.

lagt til:

Her er tråd han laget: https://baatplassen.no/i/topic/19176-da-blir-det-nybaat-norcraft-27/page__st__60

Redigert av Gudrun (see edit history)

Mye plass og en deilig båt for en rimelig penge! Men også mange hobbyløsninger laget av selvbyggere, vill hatt med ¨åtkyndig person på inspeksjon. Vil absolutt anbefale takluke og åpningsbare sidevindu, det kan bli veldig varmt i båten om sommeren uten slike muligheter. Sjekk også støy. Vår Norcraft støyet relativt mye, både motor og akslingsstøy, og jeg trivdes ikke med dette (men her er det jo litt smak og behag, andre mente det var hellt greit).

Jeg synes også at baugpropell er et must på denne båten. Som Gudrun sier, det er mye vindfang, og vår båt svingte kun til en side ved bakking. Hadde meg en del piruetter i båthavnen under sterk strøm og vind som jeg godt kunne klart meg foruten. Men god underholdning var det nok :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...