Jump to content

Håndbok VP AQAD41A/Deleliste 290DP

SveinHa

Recommended Posts

Noen som har/kan skaffe bruker/verkstedsmanual til VP AQAD41A?

I arkivet ligger manualen til 40A og den er vel ikke så helt feil i forhold til 41A men kunne godt tenke meg "den riktige".....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Har Verkstadshandbok til bl.a AD41B

Takk for tilbudet. Får se om noen dukker opp med 41A bok først. Kommer evt. tilbake til deg senere.

Om den finnes i PDF-format e.l. kan den jo også havne i dokumentarkivet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Handlet verkstedhåndbok AQAD 41 fra Drevia. Jeg valgte en kopiversjon av en eldre årgang, og syntes nok denne versjonen var vel spartansk. Drevia kunne også levere nyere versjon hvor hver enkelt del av motoren er beskrevet i egne bøker (kjølesystem,oljesystem etc.....)

Disse mener jeg å huske var mere detaljert, men det kostet skjorta om du skulle ha alle bøkene (dekke hele motoren).

Denne har jeg som sagt i papirform. Om ingen melder seg og hjelper deg med en i PDF format får vi vel komme tilbake til saken.

Har verkstedhåndbok for DP drev i PDF format.

Dersom dette er av interesse kan jeg godt maile over denne.

Volvo er vel slik jeg har forstått det ikke særlig glad for at VP bøker havner i dokumentarkivet?

Har verkstedhåndbok for DP drev i PDF format.

Den ligger allerede i dokumentarkivet. Holder på å skrive den ut (180 sider!).

Volvo er vel slik jeg har forstått det ikke særlig glad for at VP bøker havner i dokumentarkivet?

Neppe. Jeg kan godt kjøpe meg en håndbok men jeg har ikke så veldig lyst å kjøpe usett da jeg har inntrykk av at de bøkene som bl.a. Drevia selger kun omhandler de mest elementære ting som oljeskift o.l.

Er vant til håndbøkene til f.eks. Detroit Diesel. Koster fort 7-800 kr men er fullstendige bøker som du kan overhale motoren etter.

• Barnevaksiner
  • 2 uker senere...

Jeg leter fortsatt....... Litt merkelig at jeg ikke finner noe annet enn brosjyrer for 41A motoren på nett.... De fleste andre 4x motorene finner jeg masse info om.

Er også på jakt etter deleliste for 290DP.

• Barnevaksiner

Er også på jakt etter deleliste for 290DP.

Partskatalogen til 290DP er, med alle variantene, en bibel på 7-800 hundre sider så vidt jeg husker. Litt av en jobb å kopiere til PDF. Mener å huske at jeg ikke ga allverden for den for 4 år siden. 2-300 kr kanskje? Jeg ville sjekke prisen hos Drevia var jeg deg SveinHa

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Test denne.

Bingo :drink:

• Barnevaksiner
  • 4 år senere...

Bruker denne tråden til et spøsmål:

Jeg har en VP AD41P-B 2004 modell med DP-E drev. Håndbøkene er noe motstridende hva angår maks turtall. Det oppgis både 3800 og 3900 som maks. Har noen kunnskap om hva som er korrekt maks turtall på denne?

Dessuten, hva vil anbefalt normalt kontinuerlig turtall i marsjfart være? 300rpm under maks?

mvh

Capt'n

Vennlig hilsen Capt'n.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...