Jump to content

tresnekke. hvilken fabrikat?

petter85

Recommended Posts

jeg kjøpte meg en tresnekke ifjor vinter, og har ikke klart å finne ut hvem som har laget den. det eneste jeg har fåt vite er at den var en åpen snekke før i tiden, men har ikke sett noen skrog lik som denne.

så hvis noen har meninger om hva dette er, så hadde det vært artig å få vite litt mer om denne båten :smiley

bilde0090.jpg

bilde0139.jpg

Redigert av petter85 (see edit history)

Holdt på å få kaffen (..eh for å være helt ærlig så var det øl'n...) i vrangstrupen når jeg så bildet.

Snekka di ligner på mange måter på ei snekke jeg hadde før jeg ble skøyte-eier.

Linjene i overbygget spesielt. Nå sier du at den tidligere var åpen så da røper jo ikke de linjene noe om opprinnelsen til båten.

Min var nå i allefall bygget i Fevik.

En flott båt har du nå i alle fall! :thumbsup:

jo tusen takk for det :smiley:

det var det jeg håpet på, at noen der ute har vært borti noe som ligner på denne båten. jeg mener at jeg har bra kontroll på hva slags båter de forskjellige fabrikanter har laget, men har ikke sett maken noengang. og jeg er klar over at få trebåter er like, men noe lignende må vel finnes? :worry:

er vel mest stødig på plastbåter siden jeg har vokst opp i en saga 27(slik som sikkert mange i min generasjon), og har alltid vært over middels interessert i å vite hva slags båter jeg møter på fjorden :rolleyes:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...