Dix Startet 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2011 Jeg har en 25 hk Mercury og trenger en båt å ha den på. Jeg vil ha noe enkelt, lite, med vindskjerm, og så en With Vital 15 fot på Finn. Er en 25 hk nok til å få den opp i plan med 2 personer, eller er det for lite? Hvilke andre vindskjermbåter er egnet med en 25 hk? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Hadde en With Vital(15 fot) i min ungdom. Båten var knall gul, og hadde vindskjerm. Kjøpte vel båten med en 25hk. Evinrude, men byttet etterhvert til en (tror jeg) 35 Johnson, da 25hk. var noe i minste laget til denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Du får den greit opp i plan med to personer, men personlig ville jeg vel ha gått for 40/50hk til den båten. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tkb Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Hvis det er denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26883111 du tenker på,så mener jeg det er en With 13. Da går det fint med 25 hk. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Ser ut som en noe tidligere modell enn den jeg hadde,(bl.a. vindskjermen er ikke lik), tror min var en ca. 77 mod. Mener at With Vital kun kom som 15 fot. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Vindskjermen er lik 13 foteren. Sitér dette innlegget Link to post
Dix Svart 25.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 TKB, det var akkurat denne jeg tenkte på. Imidlertid ser vindskjermen annerledes ut enn på andre bilder jeg finner av 15-foteren. På den annen side finner jeg ikke noen info om en 13 foter. Min målsetning er å kunne bruke den 25-hesteren jeg har, ha en vindskjerm å gjemme meg bak, få båten opp i plan med to slanke voksne og to 8-10-åringer om bord. Brenner tampen, eller er jeg på villspor? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 denne båten som er på linken er ikke en vital 15 dette er en With Visti på 13 fot! Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Jeg har hatt en With 480, da hadde jeg en 40hk det var en bra størrelse til den båten. Da gikk båten 29knop med 1 pers ombord 26knop med 3 pers. Veldig behagelig å ligge på 20-22knop. Sitér dette innlegget Link to post
Dix Svart 25.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 denne båten som er på linken er ikke en vital 15 dette er en With Visti på 13 fot! Jeg takker for identifiseringen. Vil 25 hk være egnet motorisering? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Kjenner en som har en slik 13foter med gammel 25hk Evinrude på. Tipper den gjør 22-23 knop med 2 stk i. Ser ut som at båten på bildet er beregnet på kort stamme,viktig at motoren også er det da :) Sitér dette innlegget Link to post
Dix Svart 28.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 Jeg har nå snakket med selger, som skulle finne ut av om båten er laget for kort eller lang stamme. Mercuryen min måler 1,10 fra toppen på motordekslet og til bunnen av finnen nederst. Fra anleggspunktet der den henger og ned er det 70 cm. Har denne kort eller lang stamme da? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 28.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 (redigert) Tror det er slik: mulig jeg tar feil og målepuntet nede ved propellen er litt lenger oppe. poenget er at den plata der jeg har tegnet den nederste streken skal være helt i linje med bunnen, eller litt over så alt vannet treffer under den når båten planer og ingenting kommer over. Redigert 28.Februar.2011 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dix Svart 1.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2011 Kjenner en som har en slik 13foter med gammel 25hk Evinrude på. Tipper den gjør 22-23 knop med 2 stk i. Ser ut som at båten på bildet er beregnet på kort stamme,viktig at motoren også er det da :) Hvordan er din kjennings brukererfaringer med båten? Er det råd å holde styr på'n i litt bølger? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 Det vet jeg dessverre ikke så mye om,siden det er Numedalslågen denne blir brukt på. Og der er det lite bølger... Men disse er vel kjent for å slå litt i motsjø,siden de er ganske flate under. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.