FjordHT Startet 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2011 Når jeg tok opp båten i høst og tok av drevet oppdaget jeg at drivknuten/krysset hadde vært i berøring med "kåpa" på aq140'en og laget litt metallspon som lå pent i bunnen av belgen. Det var ikke mye spon, ettersom båten knapt ble brukt pga andre problemer. Jeg lurer på om dette er pga dårlige lager i "kåpa" eller om dette er relatert til de dårlige motorfestene som førte til at motoren levde litt "fritt" i motorrommet. Kanskje denne motoren burde vært bedre linjert også...? Håper på litt fornuftig info ang dette, skal inn med ny løsning til våren og håper da på å slippe havari pga for mange "tullfeil". Ingen skader på knute/kryss. Takke for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Mulig du har kjørt med drevet for høyt tiltet. Dette kan medføre berøring. Du sier jo også at motorfestene har vært dårlig. Jeg har liten tro på at dette kan medføre berøring . Har du tappet olja? Er det noe spon det? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
FjordHT Svart 28.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 Såpass lite spon som det var skulle jeg tro dette var fra siste tur eller når jeg tok opp båten. Tenker at hvis motor blir løftet lit høyere "bak"*(forran i båten) så vil det gi litt bedre klaring, men er usikker. Finnes det noen retningslinjer for montering av denne motor/drev løsningen? Tror ikke drevet har vært løftet for mye, er jo et 280 så det har jo ikke annen tilting en løftemotoren... Har ikke tappet olja av drevet enda, skal gjøre det om ikke lenge. Tror drevet er ok... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.