Jump to content

Feste drivreim(???) hardt nok!

SeaMaster175

Recommended Posts

Hei...

Du trenger ikke noe spesielt verktøy for å stramme reima på dynastarteren. Du bare presser dynastarteren bakover og skrur til skruen som sitter i "strammemekanismen din."

Legg merke til hvor mye du klarer å trykke reima inn før du demonterer den. Blir den ikke stram nok så merker du det med en gang den vil da bare slure ved startforsøk.

Båten har sin faste plass i hagen.......

.... hvordan jeg skal feste drivreima like stramt som det den gjorde før jeg tok den av?

Her kommer det irriterende ord "sånn passe"  :rolleyes: inn!

Du må også unngå å stramme for hardt. Gjorde den feilen en gang - også på en FM 8/12 - det ble for stramt. Dynastarteren gikk varm. det ble for stor belastning på lagerene. Oppdaget det i tide - fikk gode råd her på baatplassen.no. i tråden: Varmgang i dynamo - for stramme drivremmer?

Jeg tror at de fleste motormanualer anbefaler å stramme remmen slik at den kan trykkes ned  ca 1 cm - Uansett på en dynastarter skal den jo også dra i gang selve motoren, så da har du jo nederste grense ved at den vil slure. Ta utgangspunkt i det, og gå oppover (stram).

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Bremsevæske er vel ikke noe annet enn hydraulikk-olje det? Sterke saker forresten. Skjønner at lyden blir borte, men ser også for meg at reima spinner like forbaskat og enda bedre...men jeg har tatt feil før!!!

Jeg slår et slag for reim-sprayen Suzuki nevner lengre oppe. Den gjør susen.

Veit ikke annet enn at det er helt topp og bruke vis det hyler og bråker i reima .På bilen har jeg bare tatt og duppa fingeren i bremseveskebeholderen og smørt på reima .Så det er snakk om minimalt me væske på da .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...