Jump to content

Hvilken båt ville du kjøpt akkurat nå?

John N

Recommended Posts

• 2 år senere...

Er veldig fornøyd med Estremoen, skulle kanskje hatt en ny kartplotter bare. Kunne gjerne hatt Ghibli også, men den virker liksom ikke som en oppgradering.

Om jeg skulle kjøpt båt i dag, evt etterfølger etter Estremoen er det kun Windy 31 Zonda som gjelder. Perfekt størrelse, rask nok med en motor (D6400) og garantert nydelig i sjøen. Eneste jeg er litt spent på er om byggekvaliteten er like god nå som de produseres i Polen.

Lingefan

Hvis poenget her var å drømme, og ikke tenke realistisk, så er valget enkelt :) En ny Jeanneau 439. Den får man med stor eierluger i baugen, to akterlugarer, og en lugar på siden forut med dobbel køyeseng. Jeg trenger ikke 4 lugarer, men tanken på å rett og slett ha en hel bod til alt stasjet gir meg gode drømmer om natten :)

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Clipper 36 Sedan :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Trur lottogevinst hadde resultert i båtvelgevegring... mykje fine 40-50 fotere i plast og med minimum 3 kabiner. Men med aktive unger, krabbeteiner på fordekk og sluker nesten inn vinduet av og til, så trivst eg med robust design og mulighet for røff bruk. Godt mulig eg hadde bestilt nybygg i aluminium som kopi av samme fabrikat som vi har men større.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Hadde ikke premien holdt til en Paragon 31 Delta eller lignende hadde nok denne Arroneten tatt meg greit frem og tilbake til hytta http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47360542&searchclickthrough=true

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...