sveini 95 Startet 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2011 Som tittelen sier så setter jeg spørsmålstegn med om maxi 77 er så velig bra konstruert med tanke på utnytting av plass....? Jeg er antagelig ikke rette person til og utale meg om dette men gjør det like vel.. eg var nede i båten å ryddet i oppbevaringslukene ute og la merke på hvordan de så ut og syns de var velig lave ( ikke så dype som jeg ville trod). Lukene er konstruert slik at alt er vannrett, så jeg ser at det er skruer ned i dette som eg trodde var det ytre skråget.. men etter å ha dunket merket jeg at det var hult. jeg bårte et lite hul og dette bekreftet at det var et tommrom som ingen kommer til. Så jeg kan tippe at det er ca 100 kvadratdesimer inni disse tommromene det vil si at det antagelig er plass til 100 l med vann eller drifstoff. eller 50/50 med begge. Så hvorfor ble det ikke konstruert inn veske tanker til oppbavaring av vann/ drifstof?... noen såm også tror at det kunne vert utnyttet bedre? Sitér dette innlegget Link to post
salti Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 (redigert) har selv engang eiet en 1979 mod maxi 77. det er mulig at dagens konstruktører klarer å utnytte plassen bedre enn maxi klarte når dei teinet mod77. men tross alt så var det en meget god og praktisk båt dengang,og den fungerer utrolig godt den dag i dag også når det gjelder både plass og tur egenskaper.savner den båten gitt... Redigert 27.Februar.2011 av salti (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 eg har veldig lust etter eg er ferdig med de prosjektene jeg har planlagt så lurer eg på å se etter en tank som passer akurat etter jeg har fjernet disse tommrommene... lurer på kortid eg får rå te dette neste år kansje :P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.