Jump to content

maxi 77, dårlig plassutnyttelse?

sveini 95

Recommended Posts

Som tittelen sier så setter jeg spørsmålstegn med om maxi 77 er så velig bra konstruert med tanke på utnytting av plass....?

Jeg er antagelig ikke rette person til og utale meg om dette men gjør det like vel..

eg var nede i båten å ryddet i oppbevaringslukene ute og la merke på hvordan de så ut og syns de var velig lave ( ikke så dype som jeg ville trod).

Lukene er konstruert slik at alt er vannrett, så jeg ser at det er skruer ned i dette som eg trodde var det ytre skråget.. men etter å ha dunket merket jeg at det var hult. jeg bårte et lite hul og dette bekreftet at det var et tommrom som ingen kommer til. Så jeg kan tippe at det er ca 100 kvadratdesimer inni disse tommromene det vil si at det antagelig er plass til 100 l med vann eller drifstoff. eller 50/50 med begge. Så hvorfor ble det ikke konstruert inn veske tanker til oppbavaring av vann/ drifstof?...

noen såm også tror at det kunne vert utnyttet bedre? :flag_bp::confused::flag:

har selv engang eiet en 1979 mod maxi 77. det er mulig at dagens konstruktører klarer å utnytte plassen bedre enn maxi klarte når dei teinet mod77. men tross alt så var det en meget god og praktisk båt dengang,og den fungerer utrolig godt den dag i dag også når det gjelder både plass og tur egenskaper.savner den båten gitt...

Redigert av salti (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...