Marna Startet 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2004 Saken gjelder en VP Aq151 med ferskvannskjøling. Kjølevannet (ferskvannskretsen) blir borte, i særdeleshet etter at motor er stoppet. Det er ingen synlige lekkasjer, og motoroljen er ikke "infisert". Hvor i all verden blir vannet av? Jeg antar at ferskvannskretsen står under trykk, som på en bilmotor. Er det sannsynlig at varmeveksleren er gåen? Andre forslag? mvh Marna Sitér dette innlegget Marna Link to post
will Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Er det sannsynlig at varmeveksleren er gåen? Ja det er nok desverre det. Kommer vannet tilbake når du starter opp igjen? Ta av lokket på ekspansjonstanken og sjekk om vannet stiger når motoren går,eventuelt smak på det Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Hei, Jeg hadde samme problemet med min Sabb 2H. Hos meg var der små hull i kjølesløyfen under båten. Ferskvannet lakk ut i sjøen. Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Velkommen til klubben Marna. Garantert varmeveksleren.110%. Jeg brukte 2 år på å innse det nederlaget du har nå. Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 18.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Vel, nederlaget er heldigvis ikke totalt; jeg har ikke kjøpt båten ennå Selcoen er solgt til vestlandsfanden, jeg får fortsatt MMS fra han, med bilder fra ukjente knauser med sjø rundt. Derfor er jeg på jakt etter ny båt, og en av de aktuelle har nevnte problem. Eier var ikke sikker på hva som var feil, derfor satte jeg i gang "kverna" og kom opp med at veksleren måtte være en meget sannsynlig synder. Greit å vite hva man går til, og hvor mye jeg skal prute på prisen. Hva koster en slik veksler, tre-fire lapper? mvh Marna Sitér dette innlegget Marna Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.