Jump to content

Långseglare / stålbåtar ?

I.E

Recommended Posts

Alla,

Har själv en Ansö 39:a i stål som lämpar sig mycket bra som långseglare. Det slår mig att jag har väldigt dålig kunskap gällande vilka stålsegelbåtsmodeller det finns på marknaden. När det gäller plastbåtar kan jag nämna hur många modeller somhelst. Otroligt nog vet jag bara:

1) Ansö

2) Långedrag

3) Van der Stadt  

4) Motiva

Är det någon som kan fler intressanta stålbåtar för långsegling ?

mvh / Dan

Robert Clarck..

Vantette skott er tingen i fritidsbåt, m. ubåtdører.  :cool:

Perfect langturbåt, mer solid enn pen.

Har vært østersjøen rundt, Rundt Scotland, frem og tilbake over norsjøen osv osv.

Kun EN skroggjennomføring, kjølevann INN. Kombinert med vann til oppvask, og dass. Sitter i "tårn" over vannlinja. Alt avfallsvann må PUMPES ut. Stor "dagligsalong", glasskuppel til å spane ut. To ruller, mastesteg, vindpilot, radar, pottebrenner... you name it, this one`s got it.

Tung som et helvete, seiler som en pall med murstein. Perfekt i hardt vær.

Bilde

Bilde

Bilder følger..

Suzuki

No boat needed..

...... Van der Stadt

Hei Dan! Meg bekjent er Van der Stadt (eller muligens var - vet ikke hvor gammel han er nå...) en meget habil båtkonsturktør / -designer fra Nederland. Meget aktiv og aktuell forrige århundre -  :rolleyes: - 1970/1980 hvor han kom med mange fine, tradisjonelle seilbåtskrog.

Han har sikkert også tegnet båter i stål. Men vet ikke hvilken. Forresten, så finnes det utrolig mange stålbåter i Nederland!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Nederlanske Beach Craft mener jeg å ha sett som seilbåt. Eller tror jeg at de mest er basert på kjøpte tegninger eller byggesett fra noen kjente. Jeg har en slik en, tysk med et så velklingende navn som Seekreuzer. Det er vel en eller annen som har tegnet denne for så å selge tegningspakka til selvbyggere tror jeg.

Min er litt for lavt fribord slik at jeg med mine 1,70m står såvidt.

9,65 lang og 3,25 brei 1,65 dyp og 4,8 tonn tom

Nu börjar det likna något....

Gunga Din:

Ja Aurora vet jag eftersom den är av samma modell som min ( Ansö 39:a ). Ariel 4 är en Arne Borghjem ( felstavat ..) skapelse, han som även ritar Motiva båtarna. Ariel ligger i Råå hamn på sommrarna och Aurora i Helsingborgs hamn ( Råå är vår hemma hamn ).

Suzuki:

Det var en stabil sak det där, vilken plåtjocklek har den och hur mycket väger den ?

/ Dan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...