I.E Startet 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2004 Alla, Har själv en Ansö 39:a i stål som lämpar sig mycket bra som långseglare. Det slår mig att jag har väldigt dålig kunskap gällande vilka stålsegelbåtsmodeller det finns på marknaden. När det gäller plastbåtar kan jag nämna hur många modeller somhelst. Otroligt nog vet jag bara: 1) Ansö 2) Långedrag 3) Van der Stadt 4) Motiva Är det någon som kan fler intressanta stålbåtar för långsegling ? mvh / Dan Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Bruce Roberts av et eller annet slag? Også finnes Malö 140 i aluminium... GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Robert Clarck.. Vantette skott er tingen i fritidsbåt, m. ubåtdører. Perfect langturbåt, mer solid enn pen. Har vært østersjøen rundt, Rundt Scotland, frem og tilbake over norsjøen osv osv. Kun EN skroggjennomføring, kjølevann INN. Kombinert med vann til oppvask, og dass. Sitter i "tårn" over vannlinja. Alt avfallsvann må PUMPES ut. Stor "dagligsalong", glasskuppel til å spane ut. To ruller, mastesteg, vindpilot, radar, pottebrenner... you name it, this one`s got it. Tung som et helvete, seiler som en pall med murstein. Perfekt i hardt vær. Bilder følger.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Walter_S Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 ...... Van der StadtHei Dan! Meg bekjent er Van der Stadt (eller muligens var - vet ikke hvor gammel han er nå...) en meget habil båtkonsturktør / -designer fra Nederland. Meget aktiv og aktuell forrige århundre - - 1970/1980 hvor han kom med mange fine, tradisjonelle seilbåtskrog. Han har sikkert også tegnet båter i stål. Men vet ikke hvilken. Forresten, så finnes det utrolig mange stålbåter i Nederland! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Gunga Din Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Hej IE Kom o tänka på denna en Saxe38 som er på veg genom Nordvestpassagen eller möjligen igenom ! http://nwpassage.solinova.no/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
I.E Svart 18.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Glömde själv att tillföra Joshua 40, detta är en riktigt stabil spetsgattad långfärdsbåt byggd på Meta varvet i Frankrike. Det är en sådan båt Rolf Bjelke & Deborah Shapiro frös fast i Antarktis med, "Northern Light" var namnet på den Joshua 40:an. Boken som beskriver resan heter Vinterskepp. / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Bilder av Panzerkrysseren Potemkin er på plass.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Bilder av Panzerkrysseren Potemkin er på plass.. Suzuki Jöss, seglar du på en flytande container så sjunker vel containern ! her er ytterligare en link til en stålbåtskonstruktör http://www.jw-batar.se/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Allan E Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Nederlanske Beach Craft mener jeg å ha sett som seilbåt. Eller tror jeg at de mest er basert på kjøpte tegninger eller byggesett fra noen kjente. Jeg har en slik en, tysk med et så velklingende navn som Seekreuzer. Det er vel en eller annen som har tegnet denne for så å selge tegningspakka til selvbyggere tror jeg. Min er litt for lavt fribord slik at jeg med mine 1,70m står såvidt. 9,65 lang og 3,25 brei 1,65 dyp og 4,8 tonn tom Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Jöss, seglar du på en flytande container så sjunker vel containern ! Den båten der er bygd for å knuse svensk granitt. Originalt hadde den to kollisjonsskott med vanntette dører, nå har den "bare" en. Men den er med u-båt ratt, pumpe med vanntett gjennomføring og greier. Kul sak. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
jada Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 ...en Saxe38.....Og Saxe har også etpar andre modeller. Det er bygget 2 stk i overkant av 60 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Hej IE du har sett båtarna på JRSK's sida Aurora o Ariel IV förståss http://www.jrsk.org och Bo Holmström segling (stålbåt, men vet ej vilken!) till Medelhavet http://webbtv.tv4.se/webtv/main.do?treeId=...33&&progId=1345 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
I.E Svart 18.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2004 Nu börjar det likna något.... Gunga Din: Ja Aurora vet jag eftersom den är av samma modell som min ( Ansö 39:a ). Ariel 4 är en Arne Borghjem ( felstavat ..) skapelse, han som även ritar Motiva båtarna. Ariel ligger i Råå hamn på sommrarna och Aurora i Helsingborgs hamn ( Råå är vår hemma hamn ). Suzuki: Det var en stabil sak det där, vilken plåtjocklek har den och hur mycket väger den ? / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.