haugi Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 Genialt...Står det ikke dato på den? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 Står dato på lappen, men ikke på drikkevarene Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 Står dato på lappen, men ikke på drikkevarene Står ikke dato på kvitteringa heller:))) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mix Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 EU-medlemskap ville gjort den kontrollen overflødig også. Vi hadde ikke bruk for tollvesen nå vi kunne kjøpt båten i Sverige eller Tyskland eller England uten å tenke over innførselspapirer, moms og liknende... Ja det kan du tru. Vi ville garantert fått noen særnorske regler. Inkludert en fortsettelse av den særnorske hk-avgiften. Ja og ikke glem sprit, vin, øl og tobakk da, vi hadde garantert fått særnorske regler her også. Men farget diesel hadde nok forsvunnet, og det hadde også mesteparten av bunkers stedene langs kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 (redigert) Trodde nesten myndighetene var nøye med denslags Ella,men da kommer det sikkert snart kjenner jeg dem rett Redigert 3.Mars.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 (redigert) Litt enfoldig jeg, når jeg ikke forstår hvordan en båt alene skal hamle opp med organisert kriminalitet. Ordet "organisert" medfører vel at flere er involvert, blant annet til å varsle om hvor båten befinner seg? Så venter vel bandittene med å krysse grensen eller velger en annen rute? Noen som kan hjelpe meg til å forstå bedre? Redigert 3.Mars.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 4.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2011 Ja det kan du tru. Vi ville garantert fått noen særnorske regler. Inkludert en fortsettelse av den særnorske hk-avgiften. Ja og ikke glem sprit, vin, øl og tobakk da, vi hadde garantert fått særnorske regler her også. Men farget diesel hadde nok forsvunnet, og det hadde også mesteparten av bunkers stedene langs kysten. Sverige fikk lov til å ha særregler på dette området da de gikk inn i EU, men det var kun overgangsregler som gradvis ble lempet på. (over 5 -6 år tror jeg)Nå er de helt på linje med resten av EU. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Mix Svart 4.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2011 Vel Norge hadde nok fått særregler de neste 100 år,,, minst. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Fikk besøk av den nye Tollbåten på Nordsiden av Færder i går. Hyggelige karer kom på besøk. Spurte før de kom ombord om jeg hadde noe å klarere, jeg bekreftet at joda litt for mye hadde jeg. Jeg fortalte at jeg bodde i båten og hadde ett forholdsvis romslig barskap. Det var greit, flasker som var åpnet brydde de seg ikke om. Noen kroner i gebyr ble det, man kan ikke vinne hver gang . De gjør bare jobben de er satt til. Jeg tok en siste overnatting på Verdens ende. Inn Sandefjordsfjorden i dag møtte jeg tollbåten på vei utover. De er nok på "jakt" i dag også. greit nok. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Chilli Solbris Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Hei, trodde vi tok knekken på all ulovlig kvote på Koster! Tusen hjertelig takk for en kjempefin kveld i Mariell! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Roger jo Svart 27.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Vi ville garantert fått noen særnorske regler. Ja og ikke glem sprit, vin, øl og tobakk da, vi hadde garantert fått særnorske regler her også. Sverige fikk lov til å ha særregler på dette området da de gikk inn i EU, men det var kun overgangsregler som gradvis ble lempet på. (over 5 -6 år tror jeg)Nå er de helt på linje med resten av EU. Vet ikke hvilken overgangsbestemmelser du tenker på. Har ikke Svenskene alltid etter de kom inn i EU kunne fylt en varebil med Øl og Vin og vi en 3/4 bærepose. Og Systembolaget har bestått. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sydvesten Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 . Har ikke Svenskene alltid etter de kom inn i EU kunne fylt en varebil med Øl og Vin og vi en 3/4 bærepose. Det er en av fordelene med å være i EU, men Norge valgte å si nei til å være en del av unionen.. En kan ta med seg svært mye mellom landene innen EU, men ikke inn til EU.. Dett gjelder selvsagt enten en norsk eller svensk.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Men det de kan ta med seg er ikke taxfree som vi fortsatt kan. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
BOBO II Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 He.he ja da fikk tollerne opplysninger om den Får håpe det ikke er noen fra den etaten her inne på forumet. ellers røyk det smutthullet også.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Mulligan Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Men det de kan ta med seg er ikke taxfree som vi fortsatt kan. Selvfølgelig kan borgere av Unionen ta med seg taxfree kvote ved innreise fra et land utenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Taxfree, er bare billigere hvis du kan handle rett fra en Skipshandler, skal du handle på ferja og slike plasser så koster "mine godsaker" mer der en på butikken i Danmark. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
hanto1 Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 For dem som handler tax free varer i fra polet i Norge får svært billige varer. Polet har gode innkjøpsavtaler og svært liten avanse på varene. Mao en flaske vodka er stort sett avgifter & moms. Tax free på danskeferja ol. er bare varer uten moms og avgift som selges litt billigere enn i forbudstaten (med enorm fortjeneste til ferja.) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 (redigert) For dem som handler tax free varer i fra polet i Norge får svært billige varer. Polet har gode innkjøpsavtaler og svært liten avanse på varene. Mao en flaske vodka er stort sett avgifter & moms. Tax free på danskeferja ol. er bare varer uten moms og avgift som selges litt billigere enn i forbudstaten (med enorm fortjeneste til ferja.) En flakse Vodka koster ca. 33 kroner inn til,vinmonopolet, og det er billig så legges det på ca. 250 kroner i avgifter.. avansen på polet er kun 13 korner for ei flaske brennevin... med 40% og det er meget lavt slik jeg ser det.. Men derimot Color line f.eks som også betaler under 50 lappen for samme flaske tjener nok noe mer en 13 kroner, men Color line er privat og de har selvsagt en betydelig høyere avanse .. Nå vet ikke jeg hva dette koster på harryferga, men formoder ei flaske brennevin rundt 40% koster noe mer en 60-70 kroner Redigert 28.August.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Svensk Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Et rykte som surrar är att jag som svensk medborgare och med svensk båt har 24 timmar på mig efter att jag ankommit norsk hamn att anmäla om jag har något som skall förtullas. År det någon som vet var norges tullgräns går? Undrar om norska tullare kan ta mitt barskåp om jag är utanför 6 milsgränsen? Tacksam för synpunkter och svar. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Ferge avansen er formidabel. Jeg kunne om vi hadde hatt lov å ha alkohol ombord, kjøpe en flaske vodka (1ltr)for rundt 35 kroner fra skipshandler i Danmark. XO Cognac fra rundt 100 lappen. Tobakk gir jeg 80 kroner for 250grm og 200 cigaretter fra 70 kroner. Er en grunn til at det er full krangel i sandefjord om seilingstider for Colorline og Fjordline. I baren på gamle Peter Wessel ble det påstått at innkjøpskostnadden for en flaske(1 ltr) var under salgspris for en 4cl.drink. Når det er 25 drinker i en 100cl flaske sier det meste Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 (redigert) Blir nok vesentlig mer kontroll fremover både til lands og til vanns etter valget. Det er lovet store budsjett og bemanningsøkninger til både politi og toll uten unntak hvert eneste år så forventningene er skyhøye. Jern Erna med veskehunden Siv vil uten tvil leve opp til forventningene om å være "lov og rett parti" nr 1. De utgjør en knallhard duo. Små og store smuglere og lovbrytere går nok tunge tider i møte med disse kvinnene som neppe vil fremstå som svake og ute av stand til å holde sine løfter ifht budsjett og bemanning. Og selvsagt, vesentlig økning i straffenivå samt tilsvarende senkning i kvaliteten på soning. Blir tøffe tider for mange fremover. Redigert 28.August.2013 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Om vi jämför priserna på färjan mellan Sandefjord och Strömstad mot Border Schop i Puttgarden så är Collorline färjan 2-3 ggr så dyr. Med andra ord dom gör stora vinster på det drickbara. Då skall man även räkna med att det du köper på färjan är avgiftsfritt och det du köper på Border Schop är pålagt tysk moms och skatt. Det går forfarande att köpa 1 l OK vodka för 66,00 DKR eller billigare på Border Schop eller de andra gränsbutikerna i Puttgarden, Burg och Flensburg mfl Vi som får ta hem till Sverige 110 l öl, 60 l vin och 10 l sprit / person och mera om jag kan visa på att det är till personligt bruk tänker oss inte alltid för om vi är norrut på västkusten och tar en tur med båten över till Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 (redigert) Og ser man på ferga Larvik-Hirtshals så er det ikke en ting du får kjøpt i taxfree som du ikke får billigere i Danmark. Jeg blir helt oppgitt når folk sleper med seg kassevis med dyrt øl når de skal på ferie i Danmark. Redigert 28.August.2013 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Det er mange år siden Tollvesenet gikk ut og sa at de driter langt i vanlige folk som har strukket kvoten litt*. De har ingen interesse av å kriminalisere folk som ikke føler at de egentlig har gjort noe galt. Fokuset er på den oraniserte kriminaliteten. Men, seff, har du med deg litt for mye og blir stoppet i en stikkontroll, så er tollerne uansett nødt til å reagere. * OK, det var kanske ikke akkurat slik de ordla seg Stemmer det, men det er sånn det faktisk er. Har mange eksempler på det. De er der for å gjøre en jobb, og finner de en sjokolade eller ei flaske cola for mye, da må de ta det. Hvertfall om du går på grønt. Dersom du er erlig og sier fra på rødt så lar dem som regel filleting pasere. De er ikke ute etter vanlige folk. De er ute etter de som driver i stor skala og organisert. For å ta disse må man ta stikkprøver. Da kan du og jeg som er den vanlige mann i gata bli kontrollert. Er ikke flasker kjøpt på polet i norge merket på noen måte? Jeg mener det. Så noen kvittering er vel ikke nødvendig. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Whistler Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 ... Og selvsagt, vesentlig økning i straffenivå samt tilsvarende senkning i kvaliteten på soning. Blir tøffe tider for mange fremover. Noen vil vel sågar si at en senking i kvaliteten på soning er det samme som å øke kvaliteten på straffen. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.