Sun Flyer Startet 19.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2004 Har noen erfaringer med Nemo rullesystemer? Jeg har fått et godt tilbud på dette til min 40 fots båt. Det er ca. 5000,- kr billigere enn f.eks furlex... Viggo Båtboer Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Jonette Svart 19.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2004 Hei. Det har vært diskutert en del om rullesystemer her på forumet, bl. a i denne tråden: Rulleforstag hvilken type? Kanskje finner du mer med Søk funksjonen /M Sitér dette innlegget /MS Link to post
p.aas Svart 19.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2004 Jeg har Nemo på min 41 foter og dette har fungert bra i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 19.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2004 Beklager. Har hatt Furlex og Facnor på mine båter. Begge bra. Facnor har fordelen med at dei kan demonterast til regattabruk. Sjekka Nemo. billig men...... Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 20.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2004 Har ingen erfraring med Nemo, men med Furlex og Harken. Pass på at du får tak i deler til utstyret i fremtiden, og sjekk også hva som kreves av vedlikehold av utstyret, hvis det ikke er enkelt å vedlikeholde, så blir det sjelden gjort. Du ønsker ikke at systemet en dag skal låse seg, for i følge Murphy så skjer dette når det ikke skal skje - og da blir det fort kjedelig. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 20.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2004 Jeg har også vurdert Nemo, men kom til at monteringen ble mye enklere med Profurl system. 15.000 kompl. m / ny Genoa 3 hos gran seil. ( Jeg synes det er et herk med den store genoan så derfor en liten klut i stedet. - nok seilføring under middels vind. Slipper å reve før det er så mye vind at min alom Mikkel bør styres til havn ) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2004 Hulda vurderte Nemo, men det ble Harken. Rett og slett for at Harken leverte til samme prisen. Jeg fant ingen negative sider ved Nemo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.