Jump to content

Er det nødvendig å smøre på bunnstoff på hele bunnen hvert år?

grimstad

Recommended Posts

Jeg bruker Maritim's selvpolerende bunnstoff, synes de fungerer veldig godt. Ingen grooing overhode, kun litt grønnt "grass" helt i vannlinjen. Båten ligger på land om vinteren. Håper å få Viknes'en sjøsatt om ikke lenge, bare snøen forsvinner, så kranbilen kan komme til.

Flere som har mening om helstoffing hvert år?

Stoffer bare vannlinjen og 20-30 cm ned &litt dypere i baugen, 2 strøk selvpolerende. Stoffer også nederste del av kjølen i hele båtlengden + akterut alt frem til propellhylsa.

Har båten ute hele året og har ikke problemer med groe.

Området under vannlinjen i fra kimingen til kjølen ( ligger alltid i skygge) blir bare flekket litt når det trengs. Her har det lett for å bli lag på lag hvis man stoffer hele båten hvert år.

Godt å høre ! Eg har fått skeptiske blikk i havna fordi eg ikkje slipper og bunnsmører kvart år. Eg får skiftet anoder av ein dykkerkompis. Så den biten er ivaretatt. Av og til drar han ein børste under båten når vi er på tur i sammen. Blir jo litt gress når båten av og til blir liggende lenge.

Hadde den oppe i juli 2010, og da hadde den lagt ute sammenhengende siden april 2008. Allt var perfekt under der, eit par rur på ror og under kjølen, og litt gress. :flag_bp:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...