Jump to content

hvilken forhandler handler du båtutstyr fra og hvorfor?

Vegardlw

Recommended Posts

Jeg har i den senere dit drevet med litt oppussing av båten og har derfor trengt en del utstyr.

Sitter i den anledning og blar gjennom både Watski, Flak og maritim katalogen. Eneste fordel med Flak og Watski kontra maritim er at jeg har lokale forhandlere her i området, så jeg kan i mange tilfeller få se varen før jeg handler.

Hvilke erfaringer har dere med de ulike forhandlerne? Er det andre enn de som er nevnt ovenfor jeg burde forhøre meg med?

Satt tilfeldigvis inne på flak.no og så gjennom diverse utstyr. Vi har sett litt på Nautic star service for å ha i båten, men har ennå ikke gått til innkjøp. Da klikket jeg meg tilfeldigvis inn på Ukens tilbud, gleden var stor hos madammen da Nautic star var ukens tilbud. Vi skulle til å ta en oversikt over hva vi trengte for så å bestille da jeg plutselig begynte å stusse over prisene. Syntes jeg hadde sett disse tallene før.

Det viser seg at det som flak kaller for ukens tilbud i realiteten er tilfeldig utvalgte varer til VEILEDENDE PRIS!

Er det lov å kalle ting for tibud uten at det selges til redusert pris? Makan til frekkhet og luring av kundene.

Jeg har hvertfall sendt en ganske krass mail til flak og bebudet at hvis dette er måten de behandler kunder på så går ikke mine penger til Flak hvertfall...

Lokalt handler jeg hos Wærners båtbu i Sandefjord. God service og har peiling på hva de driver med.

Ellers litt fra Maritime og Seatronic. Dette hvis Wærner ikke kan konkurere på pris på større/dyrere varer.

Men 98% av gangene blir vi enige hos Wærner.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Jeg har handlet litt hos både Maritim og Seatronic. Jeg opplevde bedre kompentanse og service hos Seatronic.

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Handler det meste hos Sea Sea, noe hos Maritim og Seatronic. Sea Sea og Maritim er de lokale sjappene for meg, synes Sea Sea har bedre kompetanse enn Maritim Slependen, handler det meste under tilbudet Sea Sea kjører på hele vareutvalget under Sjøen for alle. Kjøper noe elektronikk og elektrisk utstyr fra Seatronic siden de har bedre utvalg innen dette segmentet.

Lokalt handler jeg hos Wærners båtbu i Sandefjord. God service og har peiling på hva de driver med.

Men 98% av gangene blir vi enige hos Wærner.

Har handlet 2 ggr hos Wærners Båtbu, 2 stk kjøleskap, og noen dekkstoler, hyggelige folk og god service!

Vil også nevne Stokken Båt og motor, bra nettbutikk og rask levering, kjøpt hydraulisk styring og Eber D4 her!

Maritim i Tønsberg har også blitt besøkt etpar ganger, stor butikk, men her syns jeg betjeningen var litt lite engasjert, mulig fordi klærne hadde vært ombord i tresnekka i tre uker! :giggle:

Biltema bruker jeg til masse smånaps, bunnstoffet funker bra, rimelig olje, fuktslukeren er fin+++!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

• 5 år senere...

Løfter en gammel tråd... Har nesten utelukkende handlet hos Maritim Slependen. Men nå på onsdag må jeg si at jeg ble skuffet. Jeg hadde bestilt en Sleipner SE60 Hekkthruster. Da jeg fikk esken, så jeg at esken det stod SE60 på hadde blitt tapet flere ganger. En kamerat av meg ba mag også å være obs på en eske fra de som var tapet. Jeg åpnet esken og oppi lå det en SP55 Thruster som nå er utgått av sortiment og deler er "umulig" å få tak i til de. De hadde tilogmed tatt seg bryet å montert oppgraderings-kit. Det er en SE60 propell med adapter sånn at den skal fungere bedre, og ligne mer på SE60. Synses dette var direkte råttent av de. Putte en utgått del med et annet navn enn det som stod på esken og ta betalt for det som stod på esken. De har prøvd å selge den til to av mine båtnaboer i havna. Hadde ikke kameraten min advart meg, hadde jeg kjøpt den. Jeg sa klart ifra hva jeg mente om dette og de fikset en ny, upånet eske med en SE60 oppi, selv om at de mente den SP55 var like god som en SE60. Ellers har jeg bare hatt gode opplevelser med Maritim Slependen, men de fikk en ripe i lakken for min del. Ja, jeg vet at det ikke var det TS spurte om......

Redigert av Kaptein NMBF (see edit history)

Løfter en gammel tråd... Har nesten utelukkende handlet hos Maritim Slependen. Men nå på onsdag må jeg si at jeg ble skuffet. Jeg hadde bestilt en Sleipner SE60 Hekkthruster. Da jeg fikk esken, så jeg at esken det stod SE60 på hadde blitt tapet flere ganger. En kamerat av meg ba mag også å være obs på en eske fra de som var tapet. Jeg åpnet esken og oppi lå det en SP55 Thruster som nå er utgått av sortiment og deler er "umulig" å få tak i til de. De hadde tilogmed tatt seg bryet å montert oppgraderings-kit. Det er en SE60 propell med adapter sånn at den skal fungere bedre, og ligne mer på SE60. Synses dette var direkte råttent av de. Putte en utgått del med et annet navn enn det som stod på esken og ta betalt for det som stod på esken. De har prøvd å selge den til to av mine båtnaboer i havna. Hadde ikke kameraten min advart meg, hadde jeg kjøpt den. Jeg sa klart ifra hva jeg mente om dette og de fikset en ny, upånet eske med en SE60 oppi, selv om at de mente den SP55 var like god som en SE60. Ellers har jeg bare hatt gode opplevelser med Maritim Slependen, men de fikk en ripe i lakken for min del. Ja, jeg vet at det ikke var det TS spurte om......

Ripe i lakken..., da synes jeg du er snill med karakteristikkene. Dette er jo på grensen til kriminelt, i beste fall.

Selv bruker jeg vel de fleste aktivt, Maritim, Bestmarin, Oksenøya (Watski), Sea Sea, Seatronic, Nautisk Fritid, LaSa, Biltema og Clas Ohlson. Har brukt Maritim mye siden de er den nærmeste av billigforhandlerne for meg, men har vel ikke vært helt fornøyd med servicen i det siste jeg heller. Bestmarin blir det nok stadig mindre av, hver gang jeg sammenlikner priser kommer de veldig dårlig ut. Watski har faktisk overrasket meg positivt på pris et par ganger i det siste.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Har brukt Ebay utrolig mye, da prisene er helt annerledes her. Men den siste års utvikling med kronekurs og veldig dyr frakt fra USA (+ mva og tollavgift på frakt nå) gjør dette mindre og mindre aktuelt. Av de norske er jeg ikke lojal til noen, men stikker gjerne innom sea sea og Maritim Slependen (nå Billingstad) da jeg ofte er forbi på de traktene. Bruker også Marinedeler og Ragnar Ringstad en del på VP-deler.

Handler mye hos Aktiv Marin på Åråsen i Lillestrøm. De er medlem av BestMarin kjeden. Svært god service. Brukbart utvalg, og det de ikke har skaffer de ofte til samme dag, eller dagen etter.

Det å kunne ha en lokal båtsjappe kun 5 minutter unna der jeg bor er svært praktisk. Da er det viktig å støtte opp om den lokale forhandleren. Prisene er på linje med de beste, og de kjører også tilbud på viktige sesongprodukter som bunnstoff på våren

osv..

De har nettbutikk også, slik at jeg kan sjekke utvalg og pris

Høne, øl og hornmusikk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...