Skipper Worse Startet 4.Mars.2011 Del på Facebook Startet 4.Mars.2011 I anledning av en sak jeg holder på med for en båtforening trenger jeg illustrasjonsbilder av slipper landet rundt. Det som er interessant er å se "tilflotten" dvs. tilkomsten til slippen; både fra perspektiv på land og på sjø. Er det noen som har gode bilder? Premie til beste bilde vurderes. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Fanafjord Svart 4.Mars.2011 Del på Facebook Svart 4.Mars.2011 (redigert) Jeg vet ikke om det hjelper deg i denne sammenhengen, men jeg letet et par år siden etter slipmuligheter i Sør-Bergen og brukte Google Earth til å saumfare Os, Lysefjorden og Fanafjorden for nettopp slip. Det gikk faktisk overraskende bra og jeg fant en del. Husker at jeg til og med kjørte ut til Krokeide for å se et par slipmuligheter som jeg fant på Google Earth i forveien. Du vil også se enkelte bøyer og veier etc til de enkelte slippene som vil gi deg en god følelse for tilkomstmuligheter. Google Earth har også en distansemåler som du kan måler ut avstander fra slip til neste hindring som er faktisk veldig nøyaktig - Husk å stille den på meter. Har kontrollmålt huset og båten min og den stemmer på 50 cm nøyaktig. (Har brukt dette når jeg skulle plassere en bøye engang.) Redigert 4.Mars.2011 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.