sveini 95 Startet 4.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2011 hei eg sliter litt her... jeg skal koble sammen en norstar vhf og en garmin gps. har tatt noen bilder dette er gps ledningen fargene her er: rød: dc input blå: nmea out gul: alarm low svart: ground brun: nmea in rød er jo + og svart - det vett eg men når eg ska kobbla den sammen med vhf kosen blir det då? dette er vhf ledningene grønn: nmea in(-) gul: nmea in (+) blå navbus(+) brun: navbus (-) de siste finner jeg ikke ut hva er takk for alt av hjelp :flag: Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 er det ingen som kan hjelpe meg? eg finner ikke noe ut av de papirene eg har heller sinde der står det bare farger for to av samme merke... veldig domt egentlig Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 5.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 (redigert) Har du prøvd en telefon til Høcom? Du finner nummeret nederst på siden her... Han selger ihvertfall Northstar Vhf...ja og sågar finner du Garmin i sortimentet hans... http://www.hocom.no/maritim-elektronikk.aspx Redigert 5.Mars.2011 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 5.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 nmea out fra GPS til nmea in på radio. nmea in fra GPS til nmea out på radio. ground/common på GPS til ground på radio. Hvilken av trådene det er, står vel i handboka til radioen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
sveini 95 Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 nmea out fra GPS til nmea in på radio. nmea in fra GPS til nmea out på radio. ground/common på GPS til ground på radio. Hvilken av trådene det er, står vel i handboka til radioen. hvis du leser det første innlegget så ser du at det ikke er noen lendinger på vhfen som heter nmea out. de heter bare nmea in (+) og (-) så ka er ka så? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.