Ribtjenester Startet 5.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2011 Må jo bare spørre? Jeg driver med ribevent i området jeg bor. Jeg har sjåfører på båten som kan avløse med når jeg ikke kan kjøre selv. Når jeg overlater båten og nøkler til ny skipper og gir han ansvaret.Ny skipper har alle papirer i orden. Hvis det skjer en ulykke, hvem er juridisk ansvarlig, båt var i orden og feilen skyltes "skipper" ligger ansvaret hos meg som eier? Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 Må jo bare spørre? Jeg driver med ribevent i området jeg bor. Jeg har sjåfører på båten som kan avløse med når jeg ikke kan kjøre selv. Når jeg overlater båten og nøkler til ny skipper og gir han ansvaret.Ny skipper har alle papirer i orden. Hvis det skjer en ulykke, hvem er juridisk ansvarlig, båt var i orden og feilen skyltes "skipper" ligger ansvaret hos meg som eier? Hilsen Morten Ansvaret ligger hos skipperen Morten, men det kan være lurt å kvalitetssikre/verifisere at skipperen har fått grundig opplæring av rederiet (altså deg )før han får slippe til Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ribtjenester Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 Ansvaret ligger hos skipperen Morten, men det kan være lurt å kvalitetssikre/verifisere at skipperen har fått grundig opplæring av rederiet (altså deg )før han får slippe til Ja det er jo det som høres mest fornuftig ut,gjelder dette juridisk også? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.