Jump to content

Feste for landgang flytebrygge

kennilse

Recommended Posts

Må du ha dreibart? Hos meg(fra land) støpte jeg en platt på ca 1x1m og ca 20 cm tykk. Så satte jeg inn to 12 mm øyebolter. Satte tilsvarende på landgangen. Så festet jeg disse sammen med noen romslige sjakkler. Dette fungerer meget bra og den kan dreie ganske mye..

Hei

Det må ta en del bevegelse. Spesielt om vinteren, da det er en del is. Har sett nå i vinter at isen har dradd brygga ganske mye. Sikkert borti en meter.

Hvor mange grader det utgjør inne på kaien vet jeg ikke, men tror det blir litt mere enn øyebolter klarer. Mener å ha sett en brygge som hadde en svingbar plate som landgangen var festet til, men ser ikke helt for meg hvordan det kan lages.

Mvh

kenneth

Mvh

Kenneth

Snakk med TriaMarina eller Marina Solutions AS, mener å ha sett en slik skive der.

Platen er festet til fundamentet/kaiet med en slags dreibar sylinder (eller noe slikt), så er enden hangslet og i den enden fester du landgangen. Fant ikke noe på nettsidene deres, men ta kontakt så vet de nok hva du mener når du forklarer.

LODDA

Hei

Tror jeg skal prøve meg på øyebolter, sånn som du har forklart. Er jo enkelt og solid. Kan jo øke diameter også, hvis det ikke skulle gå.

Fant en slik dreieplatform på nett, men den koster jo nesten 4000,- Så da blir det øyebolter :-)

Mvh

kenneth

Mvh

Kenneth

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...