Enzo Startet 5.Mars.2011 Del på Facebook Startet 5.Mars.2011 Denne tråden ble jo veldig populær i 2011 men det har rent mye vann i havet siden da, hvordan er ståa nå, er det endrede meninger ? Kopierer den gamle tråden og stiller spørsmålet på nytt men i år øker vi til 50fot for variasjonens skyld La oss si at du fikk båten i gave fra staten og måtte levere den tilbake når du ikke ville ha den lenger , altså ikke en båt du velger for bare å selge videre og ta pengene og så kjøpe en bavaria + leilighet. Hva ville du valgt om du måtte plukke en båt for å ha de neste 10årene , båten må være max 50 fot Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Synes disse er fine hutting 45 , http://www.batliv.com/wip4/detail_print.epl?id=440143 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 (redigert) båten må være max 50 fot Hva Hr 48 - uten tvil. Den har loa på 49,9 sånn ca. HR 64 om jeg kan velge fritt. Redigert 5.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Versting Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Gunboat 48 Gunboat 78 om jeg fikk velge fritt? Mer om Gunboat! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Ikke noe i veien for å velge fritt om det er under 50fot, er den det Jeg hadde nok sannsynlig gått for en Bestevaer 45 Tar litt tid å få ferdigstilt en slik men jeg hadde muligens klart å vente Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Jeg hadde nok sannsynlig gått for en Bestevaer 45 Er det ikke litt tidlig med Bestefar båt når man er 45??? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Kul den der Enzo. Leveres den med treningsrom? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 (redigert) Kan leveres akkurat slik man måtte ønske å ha den, benkpress og powerrack om man vil. Det er tøffe båter til tøff pris The starting price is EUR 610.000,00 ex 19% VAT (= EUR 725.900,00 incl. 19% VAT).We do not have an option list for the custom built yachts, as we do for the Bestewind 50s. Becasue every owner has his own wishes and needs and the options are endless. This is the price for a sail ready yacht. It includes items such as: sails engine (usually Yanmar) aluminium mast fixed keel interior nav/comm equipment tanks portholes/windows/hatches Extra items as listed below are not part of the starting price: teak deck painted hull liftkeel carbon rigging larger engine water ballast And of course luxury items such as.... PLC system floor heating airconditioning dish/clothes washer designer/more luxurious interior watermaker generator solar panels etc ....are all possible, but will cost extra. We can usually make a preliminairy quotation if we know more about what the client wants and needs. A so called ‘wish list’ is helpfull. This would state things like: what will be your sailing area (cold area, warm area) how long will you stay on board (just holidays, few months, world trip) how many people will go with you (i.e. How many cabins/toilets/showers do you need) what is the purpose of the yacht (cruising, regatta’s, world trip) what type of styling do you like (basic, luxurious, designer) what kind of comfort do you want (basic, normal, luxurious) what do you like in your current boat and what not what do want as “extra’s” (teak dek, aircon, floor heating, generator, etc) Redigert 5.Mars.2011 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Koster ikke særlig mer enn HR 48. Den ligger på 6MNOK standard. Også kommer det på 1,5-2 på toppen for det "far må ha" Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 de solgt 50 foter for 500k euro i fjord. flotte båter. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sun Flyer Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Ny båt? Ville heller brukt penger på å oppgradere den båten jeg allerede har. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lars Hansen Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Nordisk Folkbåt Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Akk, disse 50-fots begrensningene. Ettersom 12-meteren til bestefar ikke overlevde sine nye eiere hadde det vært fristende med en av de andre han var mannskap på nå og da. Ulempen er at årlige drifts- og vedlikeholdsutgifter på disse båtene er veldig kostbart, så jeg måtte bedt om statsstipend for den delen også. På bestilling lager Alubat en rundspant båt med senkekjøl og sentercockpit som er sånn omtrent 50 fot, og den hadde vært fin å ha for langturer. Men hvem har tid til langturer hele tiden? For den båtbruken jeg faktisk har i dag ville jeg vætr strålende fornøyd med en Luffe eller Faurby på noen og førti fot. Slanke, raske seilbåter som er godt bygget. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Her hadde jeg sett på båter produsert av våre venner i sør. X har laget noen heftige turseiler. En XC 45 hadde vært optimal. Ikke for stor eller liten. Denne seiler fra en X 46 under litt mer vindfulle dager. En optimal båt for Bitteliten under hans "kommende" jordomseiling. Forsterket i bunnen, ramme rundt kjølen. Samt at du kommer raskere inn i havn hvis det skulle bli aktuelt. Mener at X-båter er ledende på seilbåter i Norden. Ikke bare fartsmessig, men også underveis. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Kjappfot Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Hvem som er ledende på seilbåter i Norden er det nok mange meninger om, men bevares X er veldig bra båter. Både jeg og kona er dog helt enige om at det hadde blitt Luffe igjen. Om vi ikke måtte tenke pris hadde vi sikkert i drømmesus klint til og bestilt 45-foteren og valgt baugthruster og elektriske vinsjer samt mye annet snaks... Men, klyper jeg meg i armen og tenker skjærgårdsseilas og regatta er jeg glad vi ikke har større en 40 fot'eren. Bare Southern Spars kan se å bli ferdig med EC6-vantene snart... Båten sjøsettes på fredag Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
SuperGnisten Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Tror nok det hadde blitt en Arcona 410 evt en SY45.. liker de svenske skarpseilerene..:D Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
JGH Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 http://www.dragonfly.dk/boats/dragonfly-1200/presentation.aspx Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
GeirT Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Har en forkjærlighet for center cockpit båter. Ville ikke sagt neitakk til denne her: Bildet er hentet fra Sunbeam's hjemmeside. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Otto R Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 (redigert) http://www.nauticat.no/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=65 Den skulle vel klare seg lenge og langt ! Redigert 29.Mars.2011 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Henrik M Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Om penger ikke var en hindring, så hadde jeg køpt en J/class båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.