bliss X Startet 5.Mars.2011 Del på Facebook Startet 5.Mars.2011 Her var det ikke stort å se. Noen fendre og en del oljesøl. Noen som kjenner til hvilken skute som befinner seg der nede under isen? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 (redigert) I Hulda sitt innlegg her: https://baatplassen.no/i/topic/17212-isforholdene-landet-rundt/page__st__1500 skriver han om en slepebåt som er sunket i Son. Kanskje det er den? Beklager at jeg ikke fikk satt inn link til akkurat hans innlegg, men det er det siste der når dette skrives.... Redigert 5.Mars.2011 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Trist syn Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Ja det er nok den båten Hulda skrev om da den ligger der han beskrev. Ligger et digert seilbåtskrog ute i isen også. Noen som vet hva det er? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Britannia heter vel den. Britannia Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Takk for opplysningen. Syntes den lignet veldig på Britannia men var ikke klar over at den hadde havnet i Son Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Da er det trolig MARTHA som er sunket? Manglende tilsyn ser ikke ut for å være av helt ny dato . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ribtjenester Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Får håpe det ikke er Britania som ligger på bunnen:( Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
bliss X Svart 6.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Da er det trolig MARTHA som er sunket? Manglende tilsyn ser ikke ut for å være av helt ny dato . . . . Ja det er nok den. Desverre forurenser den også en god del der den ligger. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 hjelpen er ikke så langt unna. Kambo marina har hevet båter før i vinter de Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 synes det er merkelig at de lar Britannia ligge der ute også. Etter all den jobben de har hatt med å få bygget den båten og ikke minst få den utlevert fra Russland er det rart at den fortsatt bare er halvferdig og blir liggende fastfrosset i isen... Dette er jo en båt til mange millioner og båten er ikke blitt ferdigstilt og tatt i bruk enda. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 synes det er merkelig at de lar Britannia ligge der ute også. Etter all den jobben de har hatt med å få bygget den båten og ikke minst få den utlevert fra Russland er det rart at den fortsatt bare er halvferdig og blir liggende fastfrosset i isen... Dette er jo en båt til mange millioner og båten er ikke blitt ferdigstilt og tatt i bruk enda. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 For mitt amatørøye ser det ut til at Britania forfaller der hun ligger - i hvertfall sist jeg kikket der sent i høst. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 6.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Som du ser på bildet er det satt opp et "partytelt" på dekk, så det jobbes sikkert med båten. Når det gjelder den slepebåten virket det som den hadde ligget der en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 (redigert) Joda - det partyteltet har stått der lenge det, og det kan nok virke som om det jobbes der. Men utvendig begynner lakk og maling å flasse.... Også er jeg ikke så sikker på om han eieren har penger til å gjøre ferdig og drive dette lenger. Ikke alt som har gått hans vei siden han startet dette tror jeg. Redigert 6.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Det har ikke vært aktivitet på Britannia i vinter. Jeg har blitt fortalt at den ligger til salgs på finn.no for 5 mill. Eieren har nok ikke penger til å fullføre prosjektet. Båten har strøm ombord, og den fryser jo bare fast. Så den skulle ikke ta skade. Det er allikevel trist å se den ligge slik. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 (redigert) http://www.moss-avis.no/nyheter/har-seilt-i-to-uker-1.3989916 Hadde jo vært verdens råeste prosjekttråd om vi hadde overtatt båten her i fellesskap og fikset den fant den ikke på finn Redigert 6.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Det er Martha som har sunket. Skjedde rundt 1. mars. Soon Sjøskoles gamle slepebåt ”Martha” er gått til bunns ved Dampskipskaia i Son og ligger innpakket i 25 centimeter tykk is. - Det er ingen fare for miljøet, beroliger havnesjef Roger Finstad. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 fant den ikke på finn Ikke jeg heller. Tror det er vanskelig å søke, prøvde 'yacht', og fikk til og med en RIB. Kan vel være at den er solgt. Eller at den er trukket tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Det er Martha som har sunket. Skjedde rundt 1. mars. Ser at man har en naturlig forklaring: "Ifølge rektor Guse har ”Martha” trolig blitt vippet over ende som følge av lavvann. - Det var lavvann slik at den kom delvis under brygga, og når vannet steg igjen da, så ble den vippet overende. Deretter har isen presset på, sier Guse til moss-avis.no". Ja, ja, da jeg tok morraturen langs kaia forrige helg, reagerte jeg på hvor nær akterdekke på båten var vannet. "Duverden" tenkte jeg, "hvis dette har vært en arbeidsåt, så har den jobbet med små marginer for å holde seg flytende". Den var nok på vei ned allerede da, lavvann eller ikke. Slikt er kanskje dumt å skrive. Får håpe de ser bedre etter den andre båten de har i forvaring. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 Jeg har blitt fortalt at den ligger til salgs på finn.no for 5 mill. Har sjekket på finn.no, men ikke funnet båten. Noen som har sett den til salgs på finn.no? Sitér dette innlegget Link to post
Fyret 25 Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 jeg var i Son seint i høst, og da stod partyteltet der da også, men da var det ingen som jobbet på den... Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
tuffff Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 Står mer om Britannia her: http://www.moss-avis.no/nyheter/britannia-ligger-gratis-i-son-1.3946974 mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 I februar 2010 skrev Moss Avis følgende: Moss Avis har fått en epost fra Coates som forteller dette om fremdriften om bord: – Son Snekkerverksted har nå begynt på ombygging av deler av innredningen. I tillegg skal blant annet hele det elektriske anlegget skiftes. Til våren skal mye utvendig utbedres. Cirka 30 tonn med utstyr skal om bord. I England er et firma snart ferdig med å lage en 26 meter lang storseilbom. Den blir verdens lengste. Testseiling med 960 kvm seil starter i mai/juni. Britannia skal være med i sin første regatta i England i juli. Da håper vi å ha med flere seilere fra distriktet. Coates opplyser at Britannia også skal benyttes i charter, men ikke før i 2011. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 Da blir det spennende å se om det skjer noe til våren . Jeg synes det er rart at de lar en så flott båt ligge innefrosset i isen på denne måten. Det er ingen tvil om at det er mye arbeid og betydelige beløp som gjenstår før båten vil seile, men når han endelig har fått den til Son etter så mye strev ville det jo være synd hvis han ikke får fullført prosjektet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.