Jump to content

Ny Grandezza 37 foter.

Eureka

Recommended Posts

Grandezza har i flere år proklamert at det skal komme en større båt enn 31foteren. Nå er 37foteren på vei, og jeg gleder meg.:)Brosjyren en kommet, se vedlagt link. Blir spennede å se skikkelige bilder av båten når de kommer, eller at den er klar for messer.

Noen som har noen kommentarer og bemerkninger?

http://grandezza.fi/press/Grandezza_27-37_brochure_2011.pdf

Grandezza har i flere år proklamert at det skal komme en større båt enn 31foteren. Nå er 37foteren på vei...Noen som har noen kommentarer og bemerkninger?

Var selv på nippet til å kjøpe 31 foteren ved forrige båtbytte, men vi gikk til slutt i fra det da vi syntes den ble i minste laget for oss. Denne 37 foteren derimot, var meget tiltalende :cheers:

Er det satt noe tidspunkt om når den settes på markedet og hvilken "fra pris" den kommer til å ligge på??

Har hatt 31 DC i et par år. 37'eren blir meget spennende, og bare ut utifra 3D-bildene er dette gøy å se på. 2 skikkelige lugarer, forsenket dollbord og dør ut fra førerplass, utstikkende badeplattform som er en god forbedring..

jeg er ikke redd for D-motorer.. er det en motormodell som er gjennomtestet nå, så er det nettopp den.

Den nye 27foteren blir presentert på Sjøen for alle, på Lillestrøm når den begynner 18. mars eller noe. Vet ikke når 37'eren kommer, men den blir jo tross alt presentert i samme brosjyre som den nye 27foteren, så dem må da være rett rundt døra den også.

-dersom man dropper kartplotter og kjøper Ipad i stedet, så skal vel regnestykket nesten gå opp .. :)

Hva er vanlig skrogdybde på en 37foter i denne klassen? Ser at Grandezza37en er 1,5 m dyptgående. 31foteren er 1,2 m dypgående, hvilket er noe mere enn andre på 31 fot...

Redigert av Eureka (see edit history)

Med slike tegninger er det vanskelig å se for seg målene i cabiner, takhøyder etc etc.. Hadde jo vært kjekt om bildene var laga med en tommestokk i bakgrunnen :) Det jeg forventer er at det er ståhøyde for oss rundt 190cm pluss-minus 2 cm på lesten i hele byssa og området utenfor alle dører under dekk, samt ståhøyde på bad/ dusj deler av fremre sovecabin. Det er neppe ståhøyde i aktercabinen, men "lett huket gange" tolereres :) -gode sittebenker kompenserer forhåpentligvis for dette.

Tviler på at det er ståhøyde ved førerposisjon uten å åpne takluka.

I 31foteren mangler jeg 3 cm for å ha full ståhøyde ved hele byssebenken under dekk, og noe lavere på badet.. i lengden er det litt slitsomt.. :) Oppe er det et hav av plass..

På 31foteren er det ikke like lett adkomst til badeplattform fra brygga i og med at skrågsiden er trukket helt bak. Det ser ut som de har løst dette på 37eren. Meget bra!!

Registrerer også at lukene til oppbevaringsrommene i veggen mellom akterdekk og badeplattform er bunnhengslet og veggen er noe rettere enn designet på 31foteren. Ser for meg at det da blir enklere å montere festebøyler for store fendere på 80 cm lengde samt letter stuing av rommet. ..kanskje..

Første mann som klepper tak i en grandezza-selger får spørre når båten ventes å være leveringsklar, pris etc og legge det ut her!! :)

Tar muligens også turen til Lillestrøm for å titte på båter...

(vet ikke helt om jeg synes grå puter er tingen, men ser at flere og flere produsenter bruker det. Synes det beige alternativet i denne båten hadde vært fint, hvilket er å finne på 31foteren.)

Når det kommer til pris, er det ille å tippe på 2,5 mill og 100båtlapper i vinsj, plotter, landstøm? Tipper mye som man betaler ekstra for på 31foteren er inkludert i 37foteren.

Enig med deg Swande, 27foteren er meget pen den også. Angående bakdøra, så ser det ut til at det er en slik skyvedør som gjør at det kanskje gjenstår 50 cm når alt blir åpnet..

Tenkte jeg skulle sende avgårde en mail til kontaktpersonenen vi har hos Grandezza i Finland og forhøre meg litt mere om 37eren... tenkte jeg skulle referere til at den høster gode kritikker her på forumet og smiske litt for å få mere info.. :) får se hva de røper..

Første mann som klepper tak i en grandezza-selger får spørre når båten ventes å være leveringsklar, pris etc og legge det ut her!!

Når det kommer til pris, er det ille å tippe på 2,5 mill og 100båtlapper i vinsj, plotter, landstøm? Tipper mye som man betaler ekstra for på 31foteren er inkludert i 37foteren.

Har nettopp vært en tur innom Grandezza forhandleren her og fått meg brosjyre :sweat::sweat:

Levering av disse regnet han med skulle være sein sommer / tidlig høst, men det var fult mulig å bestille nå :lol:

Ang "ekstrautstyr" var den veldig godt utstyrt!! Kom vel ikke på noe annet enn vinsj akter som en burde hatt i tillegg. E120 plotter var standard, det var også vinsj forut, landstrøm, defroster, Webasto, mener faktisk han sa radar?, teak ute, fjernstyrt lyskaster og div andre ting som jeg ikke kommer på i farten :crazy:

Når det gjalt pris kunne han ikke si noe konkret men antydet vel sånn "noe i overkant av to og en halv", men de hadde ikke fått frigitt noe konkret pris enda..

Redigert av alfb (see edit history)

Jepp, blir spennende å se. Klart "noe i overkant av to og ein halv" kan jo fort bli 2,6 - 2,7 og da sikkert med det minste motoralternativet. Et hakk opp i motorstr så blir det fort noen store båtpenger til.. Men helv... for en båt ;-) sitter her å slever i brosjyren :-))) hadde vel egentligt satt limiten for ett evnt båtbytte til 2 mill, men grenser er jo til for å flyttes.. Sååå..

Vel, vi får vel smøre oss med tolmodighet. Skal på messa i Lillestrøm og der blir 27 foteren stilt ut. De hadde valgt å produsere 20 stk av disse i første omgang og etter hva han fortalte var disse røket omgående...

Hvilken forhandler er det du har "i nærheten"? Du får laminere brosjyren før du slever den helt ut :)

Jeg får inntrykk av at 27foteren og 37foteren har mye av de samme materialvalgene og linjene, utifra brosjyren, så det å se 27eren på messe blir spennende. Bildene jeg linket til gir jo et hint, men jeg skulle gjerne likt å sett hekken/ badeplattformen. Det ser ut som at 37eren, ut i fra tegningene, har en høyere plassert badeplattform en 31foteren, hvilket ihvertfall ikke er en negativ endring. Endringen på veggen mellom badeplattformen og akterdekket likte jeg meget godt.

Herregud for en båt, jeg tror de har tatt med seg mye bra fra tidligere modeller og endret andre ting med bakgrunn fra erfaringer...

Får håpe det ikke blir for trangt i motorrommet med to motorer.. for jeg har nok blitt litt bortskjemt med motorrommet i 31eren.

Dersom dette fører til større oppmerksomhet og publisitet rundt merkenavnet, så ser jeg frem til båtbytte. Litt mere blest og omtale rundt Grandezza hadde ikke skadet. Det er jo ikke veeeldig mange som kjenner merket. Heldigvis står også tidligere modeller for kvalitet og gode løsninger. Dessuten ser det ut til at 2011modellen av 31foteren videreføres i linjene, slik at tidligere modeller ikke ser "gamle" ut.

Forøvrig, båter med bakvegg er ofte ellers enten "fiskebåter" eller med fb, så 37eren blir en meget pen båt for de som ikke ønsker fb.

Har nå vært den stolte eier av en SeaKing i 1,5 år, og er sålangt veldig fornøyd. Skal lete lenge etter en lukket båt i denne størrelsen med 3 lugarer og 2 sittegrupper. Og akkurat denne løsningen er det som tiltaler oss aller mest. Ellers må jeg si meg veldig fornøyd med dieselforbruket også. Med 2 Yanmar motorer (6LPA) på 270 hester hver, fryktet jeg høyt dieselforbruk. Men totalregnskapet for i fjor viser i gjennomsnitt 40 liter/time som for min del er helt OK.

SeaKing er halvfabrikat båter. Mulig noen få er laget av profesjonelle båtbyggere, men ikke mange. Derfor må en se ekstra nøye på kvaliteten på innredning og installasjon. Jeg er veldig fornøyd med arbeidet som er gjort i min, men kvalifikasjonene på hobby båtbyggerne varierer sikkert mye.

Ved å kjøpe en SeaKing, får en etter min mening mye båt for pengene.

Formen er nå solgt til Sverige, og går under navnet SeaQueen. Her selges de ferdig innredet til ca. 3 mill.

SeaQueen

Redigert av SeaKing38 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...