Engelbert Svart 11.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2011 Er det noen som har fått bedre prisopplysninger ift Grandezza 37 - eller er det ennå for tidlig? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Her er de første bildene av Grandezza 37 som jeg fikk forleden dag fra fabrikken i Finland som bygger Grandezza. :) Blir spennende.. Prisen skal ikke være kalkulert. Kommentar fra moderator: Bilder fjernet etter ønske fra produsent. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 (redigert) Griselæckert ! Veldig tøfft av Grandezza å satse på slike båter i disse tider ! Men disse 2 båtene tror jeg er "riktige" produkter for Norden ! Imponerende ! Redigert 24.Juni.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Det er en stund siden jeg studerte datategningene av 37'eren og når jeg nå så på de en gang til håper jeg tegningene avviker litt fra hvordan det blir. punkt 1: det bør være luker/ oppbevaringsrom i selve badeplattformen. Det er det på den nye 27foteren og den eksisterende 31foteren. Dette har en del å si for muligheten for å feste daviter bakpå. (men man vil kanskje bruke en annen løsning på en såpass stor båt). punkt 2: Det burde være kryssholdt langs kanten av skorget, slik som på 31eren, aktenover ned mot badeplattform, ikke bare oppe ved dollbord akter. Det vil alltids være behov for å å feste en fender så langt bak som mulig, samt at det vil redusere slitasje på gelcoat fra fortøyningstau. punkt 3: litt spesiell plassering av det bakerste runde vinduet i skroget, som er plassert like forut for de store 4kantede til aktre lugar. Synes det bryter litt med linjene. Men det må vel til for å få god lufting. Synes forøvrig ovale vindu passer linjene bedre enn runde. -men dette er jo flisespikkeri :) Punkt 5: Jeg regner med at det er en kalesje som dekker akterdekket. Sier meg enig i at den nye 27'eren og 27'eren kan treffe nordisk marked godt. Gleder meg til den dagen jeg kan studere 37eren på ei messe.. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Da har Grandezza 37 vokst seg større og blitt til en 39-foter. Blir ikke mindre spennede av den grunn. Ser frem til at det kommer skikkelige bilder av den. Klar for bestilling med levering i 2012. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30306629 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Da er første "live" bilder og video kommet av båten : Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Ja, de har nok lest denne tråden og endret litt etter dine ønsker, Eureka Jeg liker det jeg ser veldig godt ! Veldig flott båt ! Selv er jeg tilhenger av pantry oppe, ikke nede i cabinen, men dette er jo en smakssak. Dette er klart en båt som setter ny standard når det gjelder interiørdesign ! Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 (redigert) Kommentar fra moderator: Bilder fjernet etter ønske fra produsent. Ikke verst at de også følger med på baatplassen.no Men hvorfor sensurere bort bildene? Fin båt, priser fra 3,2 mill....føler at det begynner å bli noen alternativer i den prisklassen... Noen volumselger blir det neppe. Redigert 16.November.2011 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Fin båt, priser fra 3,2 mill....alternativer i den prisklassen... Noen volumselger blir det neppe. Ser den, men det koster om en 39-foter skal gå i 40 knop, ja.. Regner med at radaren er std. ! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.November.2011 Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Det er ikke rart om Grandezza koster fra 3,2 mill. Sjekket Forbina 40CC hos Bergs båt og den ligger fra 3.260.000,- Så var Bavaria 38HT billig likevel.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Eureka Svart 22.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2011 og da har de første bildenen kommet av hele båten :) -her via en finn-annonse. Ser igrunn meget bra ut. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31923367 Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 14.April.2012 Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 (redigert) Da har jeg vært ombord i Grandezza 39'n og det var en stooor flott båt. Genialt med døra ut fra styreposisjon! Det som var veldig lite gjennomtenkt var akterkallesjen. Enkel å ta av og på men det var ingen egnet plass ombord til å lagre bøylene Alt i alt en flott båt, men mye penger - veldig mye penger Redigert 14.April.2012 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2012 Hørte i dag at det skal komme en 33 foter Grandezza også. Sitér dette innlegget Link to post
Hustvedt Svart 27.April.2012 Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Har også hørt det. Den er visst nok bygd på skroget til 31'en men med større badeplattform og vinduer mer som 27'en og 39'en... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.