Jump to content

oppussing av en shakespear 16

Shakespear 16

Recommended Posts

Noen tips på hvordan man lakkere en båt , utstyr du trenger osv . Har aldri gjort dette så trenger hjelp før jeg begynner, vil ha et godt resultat :thumbsup:

Jeg skal også forsterke hekken på grunn av at det har komt en liten brist på den ene siden , men vet ikke hvordan . er det noen som har erfaring me dette ? :smiley:

Bilde under viser båten min ,noen ider til hva slags farge jeg skal ha på den? :confused:

shakspear3.jpg

:sailing:

Biltema har 2-komp polyuretanlakk som er både sterk og billig. Litt dårlig fargeutval er einaste ulempen.

2-komponent polyuretan

Alt er relativt, så veit ikkje heilt kva du meiner med "godt resultat", men dersom du ikkje stiller så veldig høgt krav til finish så er det mogleg å få eit heilt greit resultat med rulle. Berre pass på at du kjøper ei rulle som ikkje "loer" så lett.

Dersom du skal kunne spegle deg i lakken er sprøyte det einaste som duger, men det har ikkje eg så god greie på.

Viss du søkjer litt i gamle trådar her på baatplassen så er eg sikker på at du finn prosjekttrådar både om rulling og om sprøyting.

Angåande fargeval så har eg veldig sansen for mørkeblått overbygg og kvitt skrog. :thumbsup:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

• 4 år senere...

Noen spesiell grunn til at du vill lakkere den? Synes den ser bra ut på bildet i alle fall! Jeg har lakkert en Smuggler 21 med Biltema's (Star maling &lakk) topcoat. Brukte sprøyte, men uten erfaring. Syntes resultatet ble så bra man kunne forvente (litt sig). Kjøper du hvit topcoat så kan du sikkert få din lokale fargehandel til å "brekke" fargen for deg. Min fargehandel gjorde i alle fall det for meg når jeg gjorde samme jobben med Beach buggy'n (som ble signalgrønn).

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...