Kjetel Startet 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2011 (redigert) Hei, er i gang med en oppdatering i mitt motor rom. Har tatt ut maskiner, tanker osv., og fått fjernet all løs lakk/Topcoat ved hjelp fra Grannes Sodablast system. ( Forøvrig en genial måte å fjerne lakk osv. fra glassfiber. ) Nå skal jeg overflate behandle motorrommet på nytt. Jeg skal bruke rulle/pensel og lurer i den forbindelse på hva som er det beste å bruke av Epoxy/Topcoat osv. Skal bruke 2-komponent, og er på jakt etter den typen som fyller mest og flyter best ut, da støype finishen ikke er av vakreste sort. Vil helst ikke pusse mellom strøkene, da dette er en umulig oppgave innimellom alle hjørner og krinkelkroker. Redigert 8.Mars.2011 av Kjetel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 (redigert) Har god erfaring med BT sin topcoat/gelcoat, gir hard og blank overflate og fyller bra ut. Jeg fikk bra resultat med rulle, bruk egnet rulle for dette som ikke loer og løser seg opp. Kan overmales uten pussing innen 24 timer, dette avhenger litt av tempratur. Redigert 8.Mars.2011 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Jeg har samme erfaring som "Bøljan" Motorrommet mitt ble som "nytt" , Lykke til Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
index Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Samme her. Brukte BT's "Topcoat" som egentlig er en 2K polyurethan lakk. Men kjøp Jotuns malerruller, Biltema sine tåler ikke tynneren i lakken og løser seg opp... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kjetel Svart 8.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Ser at de fleste er fornøyde med BT sin lakk, så jeg tror jeg stemmer for den jeg også. Takker for info Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.