Jump to content

Det blåser på Vestlandet.... Igjeeen

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Off, hvortid blir vi kvitt dette dritt været? Jeg savner sommer, sol og båt, ingen andre som gleder seg til sommeren?

Det blåser godt som ventet... Hør på ulingen i stuevinduene, og glassene i kryssene på terrasse rekkverket. Se bølgene som spruter over moloen... Helt i slutten på videoen kommer det en stor bøøøølje!

View My Video

Spruten står inn kalesjefronten.. Må finne meg en løsning på det der sweat.gif

3523lth.jpg

2r3fu6u.jpg

Motorlokket, Putene, Dæææææsjbordet og instrumentpanelet blir fyylt med vattnnnn eek.gif

1f7ktc.jpg

359elg0.jpg

24pbh1h.jpg

210wrkk.jpg

2mgk007.jpg

Fytti for ett vær... Blir så masse ekstra og gjøre crazy.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Blåser på østlandet også, men ikke på langt nær så ille som hos deg. Men dog kraftig for en østlending :wink:

Hehe, dere tåler ikke så mye dere nei flag_bp.gif hehe, neida, dere har som regel en tøffere vinter en oss vell? cheers.gif

Synes det er litt koselig med slike dager jeg... :yesnod:

Ta på deg regntøy og stå på moloen, kjenn sjøspryten i annsiktet og nyt den herlige sjøluften!

Det er friskt, og akkurat slik en vestlanding liker det... :thumbsup:

Hehe, dusjet i dag tidlig, så noe regndans idag blir det ikke :lol:

1 meter ca med snø og 43 sekundmeter i kastene på vinden har vært maks i dag.

Snø endå dere? Fytti flag_bp.gif

Så mente jeg kilometer i timen, den gikk akurat opp til 45 km/t

12,5 s/m er liten kuling og er vel mer realistik enn 45 s/m som er godt over orkan styrke. (32-36sm)

45sm er vel det man kaller tropisk syklon.

Men for all del. 12,5sm i kuldegrader er jaggu kaldt nok når man venter på sommern.

Uvær fasinerer meg, men siden jeg har valgt å forbli boende her, får jeg bare oppfordre dere der vest å ta masse bilder.

Man kjenner liksom at man lever når man er ute i skikkelig drittvær, men jeg har ingen planer om å bytte. Jeg er enda mer glad i finvær, så jeg blir nok boende.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Man kjenner liksom at man lever når man er ute i skikkelig drittvær, men jeg har ingen planer om å bytte. Jeg er enda mer glad i finvær, så jeg blir nok boende.

Samme her :thumbsup:

Men det er fint å ta en tur vestover og kjenne på skikkelig vær en gang i blant :yesnod:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

dere har som regel en tøffere vinter en oss vell? cheers.gif

Fordeler med tøff vinter også.

Nå blåser det liten kuling (ikke no å skryte av).

Sol fra skyfri himmel.

Lite med sjøfokk og bølger som slår over moloer.

Her har vi flat, hard og meget stabil sjø.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

12,5 s/m er liten kuling og er vel mer realistik enn 45 s/m som er godt over orkan styrke. (32-36sm)

45sm er vel det man kaller tropisk syklon.

Men for all del. 12,5sm i kuldegrader er jaggu kaldt nok når man venter på sommern.

RSL

Ja, den lokale målestasjonen er trolig amatørdrevet. Dog ønsker jeg meg en slik selv, noen som vet om det er mulig å fremskaffe? Antar man har en vanlig målestasjon som måler vindstyrke, rettning, temperatur, lufttrykk og fuktighet. Denne er nettbasert og kan legges inn på en internettside?

Den på målestasjonen har bunnet 50 km/t nå ser jeg.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Kan klare meg godt uten vind, men skal det først blåse så kan det blåse skikkelig så det blir fascinerende. Den mest ekstreme vindstyrken jeg har vært ute i er et snitt på 100 knop, og 120 i kastene. Dette var på Statfjord feltet julen 99 tror jeg, og signifikant bølgehøyde var 24 meter, og maks ble målt til 27 meter. Gikk litt opp og ned ombord da ja :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...