Volvomekanikeren Startet 8.Mars.2011 Del på Facebook Startet 8.Mars.2011 Off, hvortid blir vi kvitt dette dritt været? Jeg savner sommer, sol og båt, ingen andre som gleder seg til sommeren? Det blåser godt som ventet... Hør på ulingen i stuevinduene, og glassene i kryssene på terrasse rekkverket. Se bølgene som spruter over moloen... Helt i slutten på videoen kommer det en stor bøøøølje! View My Video Spruten står inn kalesjefronten.. Må finne meg en løsning på det der Motorlokket, Putene, Dæææææsjbordet og instrumentpanelet blir fyylt med vattnnnn Fytti for ett vær... Blir så masse ekstra og gjøre Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Blåser på østlandet også, men ikke på langt nær så ille som hos deg. Men dog kraftig for en østlending Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Avsluttet_1 Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 8.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Blåser på østlandet også, men ikke på langt nær så ille som hos deg. Men dog kraftig for en østlending Hehe, dere tåler ikke så mye dere nei hehe, neida, dere har som regel en tøffere vinter en oss vell? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Seilaren Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Synes det er litt koselig med slike dager jeg... Ta på deg regntøy og stå på moloen, kjenn sjøspryten i annsiktet og nyt den herlige sjøluften! Det er friskt, og akkurat slik en vestlanding liker det... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Polarn Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 (redigert) 1 meter ca med snø og 43 sekundmeter i kastene på vinden har vært maks i dag. Redigert 8.Mars.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 8.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Synes det er litt koselig med slike dager jeg... Ta på deg regntøy og stå på moloen, kjenn sjøspryten i annsiktet og nyt den herlige sjøluften! Det er friskt, og akkurat slik en vestlanding liker det... Hehe, dusjet i dag tidlig, så noe regndans idag blir det ikke 1 meter ca med snø og 43 sekundmeter i kastene på vinden har vært maks i dag. Snø endå dere? Fytti Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Så mente jeg kilometer i timen, den gikk akurat opp til 45 km/t Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Volvomekanikeren Svart 8.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 ? Vind måles vell i meter i sekundet (m/s) ??? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
RSL Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Så mente jeg kilometer i timen, den gikk akurat opp til 45 km/t 12,5 s/m er liten kuling og er vel mer realistik enn 45 s/m som er godt over orkan styrke. (32-36sm) 45sm er vel det man kaller tropisk syklon. Men for all del. 12,5sm i kuldegrader er jaggu kaldt nok når man venter på sommern. Uvær fasinerer meg, men siden jeg har valgt å forbli boende her, får jeg bare oppfordre dere der vest å ta masse bilder. Man kjenner liksom at man lever når man er ute i skikkelig drittvær, men jeg har ingen planer om å bytte. Jeg er enda mer glad i finvær, så jeg blir nok boende. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Sjøtunga Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Man kjenner liksom at man lever når man er ute i skikkelig drittvær, men jeg har ingen planer om å bytte. Jeg er enda mer glad i finvær, så jeg blir nok boende. Samme her Men det er fint å ta en tur vestover og kjenne på skikkelig vær en gang i blant Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Avsluttet_1 Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 63 knop i vindkast på Florø lufthavn nå. ( Dvs orkan i vindkast ) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 dere har som regel en tøffere vinter en oss vell? Fordeler med tøff vinter også. Nå blåser det liten kuling (ikke no å skryte av). Sol fra skyfri himmel. Lite med sjøfokk og bølger som slår over moloer. Her har vi flat, hard og meget stabil sjø. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Polarn Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 12,5 s/m er liten kuling og er vel mer realistik enn 45 s/m som er godt over orkan styrke. (32-36sm) 45sm er vel det man kaller tropisk syklon. Men for all del. 12,5sm i kuldegrader er jaggu kaldt nok når man venter på sommern. RSL Ja, den lokale målestasjonen er trolig amatørdrevet. Dog ønsker jeg meg en slik selv, noen som vet om det er mulig å fremskaffe? Antar man har en vanlig målestasjon som måler vindstyrke, rettning, temperatur, lufttrykk og fuktighet. Denne er nettbasert og kan legges inn på en internettside? Den på målestasjonen har bunnet 50 km/t nå ser jeg. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
snorken Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 The water is stiff. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 (redigert) Reiv godt i takboksen over broen til Stord i dag... Andre broer er stengt. Trykk her, og hør lyden av vinden i broen. Den uler visst i C dur... Redigert 8.Mars.2011 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Laholm Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Havnen ligger i le, men jeg var for sikkerhets skyld borte og sjekket i ettermiddag. Alt vel, men ettersom jeg skal på tjenestereise de neste dagene er det greit å ha lagt doble fortøyninger. Jeg er nok betydelig mer nevrotisk enn de fleste andre i havnen. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
haugi Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Kan klare meg godt uten vind, men skal det først blåse så kan det blåse skikkelig så det blir fascinerende. Den mest ekstreme vindstyrken jeg har vært ute i er et snitt på 100 knop, og 120 i kastene. Dette var på Statfjord feltet julen 99 tror jeg, og signifikant bølgehøyde var 24 meter, og maks ble målt til 27 meter. Gikk litt opp og ned ombord da ja Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 (redigert) Den uler visst i C dur... Og det stemmer, litt ustemt men For morro skyld tok jeg stemmeboksen og la den over pc`n mens lyden av brua ble spilt av. Redigert 8.Mars.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Seilaren Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Og det stemmer, litt ustemt men Kan noen stemme den broen? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Polarn Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Må nok slakke litt på noen bolter så blir den nok stemt ja Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Otto R Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Her ute på Gullfaks måtte vi gå med trange skjær, best å knipe igjen når man går over dekk. Damene fikk noen sjakler i lommene så de ikke lettet Da de byttet folk med helikopter i dag , var det 5 stk ut og så 5 stk inn. Luftig Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Det er friskt Det er stort sett uttrykket jeg bruker når østlendinger på besøk synes det er kaldt og blåser Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.