Haba Startet 20.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2004 Hei igjen. Har nylig skiftet olje og filter på motoren Yanmar 4JH2UTE. Det er bare blitt en fornøyelse etter at jeg skaffet meg Pela-pumpen. Men, etter boka så innholder motoren omlag 6 liter olje. Jeg får bare opp ca. 4 liter og så suger pumpa luft. Sugeslangen går helt ned i peilerøret og er ikke presset så langt ned at den får noen bøy oppover nederst. Har andre samme erfaring ? Noen triks for å få opp mer ? Har lest på et Yanmar-forum at hvis du brukte selve peilerøret som slange, dvs. tettet i overgangen sugeslange /peilerør, fikk du med mer. Har ikke prøvd og tror heller ikke noe på det. Er det bare slik det er eller bør jeg bekymre meg ? hilsen Haba Sitér dette innlegget Link to post
Hanto Svart 20.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2004 Står båten på land? da står sikkert ikke bunnpanna i "water" slik at mye av oljen renner bort fra hullet til peilepinnen. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 20.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2004 Husk at det står en del olje i oljerør, oljefilterhus og oljekjøler. Om dette utgjør ca 2 liter er jeg usikker på, men det er ikke langt i fra sannhet. Jeg trur du får minst olje ut av motoren når du suger oljen ut av peilepinnenhullet. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.