ares Startet 20.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2004 Har en md17d , mod.1985 oljetrykket er ved oppstart ca. 3 kp etter en par timer er trykket falt til ca. 1kp vart anbefalt av en "ekspert" å bruke tykkere olje instruksjonsboken sier 20w-30 er det noen som kan gi meg et tips om det er rett å skifte til 15w-40 takker for svar. Men ! Har alltid brukt same olje på giret (20w30) nå som jeg skifter til 15w40 på motor , kan jeg også skifte til 15w40 på gir ???? Sitér dette innlegget Ares Link to post
John_Kr Svart 20.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2004 En 15w-40 olje er tynner når den er kald og tykkere når den er varm når du sammenligner den med en 20w-30. Dette betyr at du mest sansynligvis vil få jevnet ut oljetrykket fra kald til varm motor. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
fredivar Svart 21.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2004 Har en gammel FM L5, som jeg ble anbefalt av fabrikken å bruke tykkere olje hvis oljetrykket var lavt. Ble da anbefalt 15W- 40. men denne fikk jeg ikke tak i. Men på Statoil har de en olje som kalles "Oil for old engines", eller "Oil , Classic" som var 20W-50. Denne ga høyere oljetrykk på min motor ihvertfall. Fred Ivar Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 21.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2004 Har du sluregir bør du ikke skifte oljetype. Det sa de ihvertfall på Holmen Slipp. Du kan da få problemer med giret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.