Nøtterøy Startet 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2011 Her er et skilt jeg tok bilde av i Australia, Melbourne området. Her står det bl.a. at en ikke kan holde mer enn 5 knop nærmere enn 50 meter fra andre båter,200 meter fra land, og 50 meter fra folk i vannet. 50 meter er jo ikke all verdens, men det gir enn ihvertfall litt tid til å snu baugen mot hekksjøen kanskje. Som en kuriositet står det også "boats and boards under sail usually have right of way" Altså ikke alltid, men vanligvis! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 (redigert) Her står det bl.a. at en ikke kan holde mer enn 5 knop nærmere enn 50 meter fra andre båter,200 meter fra land, og 50 meter fra folk i vannet. 50 meter er jo ikke all verdens, men det gir enn ihvertfall litt tid til å snu baugen mot hekksjøen kanskje. Dette er fornuftige regler, og ikke annet enn sunt sjøvett etter mitt syn... Så helt greie tommelfinger regler så lenge intet annet fastsatt i nasjonale/internationale lover eller regler... Redigert 10.Mars.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
lgboat Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 Den kuriositeten var interessant. "Usually" unntar da båter hemmet av sitt dypgående, som ikke kan manøvrere, osv, osv. Men er det kuriøst? Er det noe annet som vi vanligvis ikke tenker på? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 Er det noe annet som vi vanligvis ikke tenker på?En båt som tar igjen en annen båt, skal vike for den som blir tatt igjen. Dette gjelder også for en seilbåt som tar igjen en motorbåt. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 10.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2011 De skiltene så vi mange av i Florida, særlig i kanalene. Men er det noen løsning med "Flattvannssone"-skilt i Norge? Nei, for i motsetning til i USA så er det ingen som setter makt bak kravet her i landet. Ikke at jeg ønsker det heller, men da er det like greit å droppe det. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 11.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2011 Jeg vil tro at folk tar det litt ekstra rolig og viser litt ekstra hensyn når de ser skilt av denne typen (Oustøya, Bærum): Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.