elskerseiling Startet 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2011 Har en 40 fots regattaseiler fra 80 tallet. Har bygget seg opp en del lag med bunnstoff opp igjennom. Tenkte å få fjernet alt en gang for alle. Det eneste jeg vet er at det siste laget er selvpolerende. Har allerede brukt endel timer med skraping og sliping. Kunne tenkt meg å prøve noen av disse produktene for fjerning av maling. Har lest om jotun reprin, unimarin yacht cleaning, kaustisk soda/tapet lim, owatrol marine strip etc. Er det noen som har erfaringer knyttet til noen av disse produktene? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Hvor bor du? I nærheten av Kristiansand? I så fall kan du komme og hente en boks 2,5 liter Hempel Paint Stripper til halv pris hos meg. Kjøpte produktet, og så ble jobben gjort mekanisk... Veiledende pris 599,- Jeg gir bort min for 300,- bare for å bli kvitt den. Kan ikke sende i posten. Paint Stripper 2,5 l Paint Stripper er en svært effektiv, løsemiddelbasert malingsfjerner som kan brukes på de fleste flater, også silikon. Paint Stripper påføres rikelig med kost eller rull på et tørt underlag. For bunnstoff og alkydmalinger og lakk skal løsemiddelet virke i 15 til 30 minutter til malingslaget oppløses eller løfter seg. Ved fjerning av epoksymaling og silikon, kan Paint Stripper trenge opptil 30 minutter på å trenge skikkelig inn i malingslaget. I tillegg bør området som behandles, dekkes med aluminiumsfolie slik at unødvendig fordamping av løsemidlene unngås. Skrap bort gammel maling og rengjør med varmt vann og Boat Shampoo. Gamle eller tykke malingslag kan trenge gjentatt behandling. Laveste påføringstemperatur: 10 C. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kjappfot Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Jeg brukte Hempel's paint stripper for noen år siden. Fungerte greit også uten å dekke over med folie (var påske så bare noen få plussgrader) Men, måtte påføre i 2-3 omganger med venting og skraping i mellom. Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Ribtjenester Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Hvor holder du til. har en jeg kjenner som kalkblåser da forsvinner malinga:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
elskerseiling Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Jeg holder til i oslo. Har ikke lyst til å bruke altfor mye penger på det og da ser jeg for meg at kalkblåsing er ett dårlig alternativ. Jeg har desto mere tid til å gjøre jobben selv. Men det kan jo være interessant å høre hva det kan koste. Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Utsett arbeidet til neste år. Kjør en tur i isen neste høst. Det blir reint som en barnerumpe. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Jeg skal ha fjernet gammel, delvis flasset lakk fra teak på badeplatform og litt tråkke-flate foran. Kan jeg bruke slik paint-stripper på teak, og slipe lett/olje etterpå? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.