Jump to content

Tips til rens av kjølesystem yanmar4jh-hte

M/S AIOLOS

Recommended Posts

Etter en omfattende renovering og reparasjon tenkte jeg å få renset ferskvannssystemet og lurer på om jeg kan få sirkulert vannet med systemrens med ferskvannspumpen. Tenkte å lage et opplegg med reimen sammen med drill siden motoren står i garasjen. :confused:

hmm, si det :giggle: jeg vet at før i tiden var det noe de kalte ''melk?'' Det var noe de blandet i kjølevannet, og kjørte igjennom motoren. Dette er vist gode saker.. Men vet ikke om dette fortsatt er ibruk, eller hva det heter nå? rolleyes.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Ettersom motoren står i garasjen så lager jeg en sløyfe som du sier Faxen og må bruke varmt vann. På tidligere motorer brukte jeg drill med pumpe på tidsbryter som startet en gang i timen eller noe sånt. Det var riktignok sjøvannskjøling.

Drift av vannpumpa med drill og reim vil fungere helt greit. En dunk med uttak/innløp i sløyfa vil gjøre det hele bedre. Husk at dritten for det meste samler seg nederst i blokka. Pluggen/pluggene må derfor ut så du får spyle ut ulumskhetene. La ikke motoren stå tørr da dette genererer rustflak. Varm rensevæske fungerer best. Bruk metalldunk og sett en primus eller lignende under.

Redigert av TMe (see edit history)

Da er rensing i gang med en dunk i sløyfa. Tok først en runde med varmt vann for å skylle ut uhumskheter som var løse og deretter en god blanding systemrens. Satt også varme tett ved motor så det blir best effekt de neste dagene. Alltid spennende med slike prosjekter. :flag_bp:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...