Espretty Startet 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2011 (redigert) Hjelp! Snart ferdigstilt båtprosjekt som jeg trenger litt råd før jeg får den på vannet! Setter stor pris på litt hjelp her. 1.Noen som har formening om hva båtmotor en bør ha på denne type båt? Valget står mellom 50-70Hk. Den skal lett kunne drage opp vannski/wakeboard og gå noe lunde raskt på vannet (30knop +) Er da 50hk nok? Har sett for det meste på yamaha 50hk 2-takter 2000mod og nyere. 2.Skal også lakke/pensle over vannlinjen og lurer på en grei lakk + grunning (elastisk/myk)i mørke grå til en hyggelig pris som er lett å påføre?(ikke 1000kr /075,L) Har noen erfaring med resultat ved pensling? 3.Hvor få tak i hvit sky for trekking av sidepaneler og baksete. (har funnet til 189,-/kvm...dyrt!?) Skal være same farge som porto free (blue sea)i hvitt. Ellerst så er alt av elektrisk utstyr montert og vil legge ut resultat av båtprosjektet når jeg før disse tingene ovenfor i boks:) Espen Redigert 13.Mars.2011 av Espretty (see edit history) Sitér dette innlegget If you're dating a sailor raise your hand,If you're not, raise your standards. *Hurricane 470 *Hasle Expedition Link to post
suzumer 290 Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 du kan se på biltema. her er en grunning: http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Primer-plast-og-metall/ her er lakken: http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan/ Sitér dette innlegget Link to post
tøff-tøff Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 ville gått for 70hk da. har samme båt med yam 90+, hadde jeg vært deg ville jeg sprøytet den, da det er gøy, blir bedre resultat, og er god erfaring. lakk er dyrt... skai får du kjøpt hos salmaker, noen helly hansen steder, og tror de har noe på maritime butikker, f.eks navigare, maritim osv. TROR 50hk blir litt lite å dra vannski med, det går sikkert men tror det ville vært gøyere om du hadde 70hk også slipper du å ha bånn gass hele tida. du får hive ut noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Hurrycano 470 Svart 1.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2013 jeg sier du bør prøve en rekke 6 90 hk. de gjir båten stor fart og meget gøy. eneste nedsig med rekke 6 er bensinen som forsvinner lett. sjelden motor å finne no men vist du finner en på finn. kjøp den. og kjekk om sjølingen er god. vist ikke er det søppel. lakken børde vere orginal rød og hvit bunnsmøring. med hvit interiør da :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.