Jump to content

Haugesund, hvor er nærmeste Laser miljø?

regattaseiler

Recommended Posts

Jeg vurderer og kjøpe/låne en Laser for og teste ut laser seiling.

Det jeg lurer på er om det er noen her som vet om hvor det er et lasermiljø i en seilforening, helst rundt haugesunds området?

Og så er det noe som hvet hvor man får kjøpt en brukt og billig laser?

Heisan.

Om du ser for deg regattaseiling i Haugesund området så ikke kjøp deg en Laser da det ikke er noen der fra før. Det er lurt og satse på en klasse som det finnes flere båter av. I Haugesund er det kun Optimist-Zoom-2 krona som det er mulig og seile regatta med, om du da ikke syntes det er ok og seile en båtype alene da.

Det er heller ikke noe Laser miljø i Stavanger og ikke nordover heller. Det nærmeste du kommer en Laser er en Europa jolle, det er det noen av i Bergen og et par i stavanger. Det er viktig og styre jollemiljøet slik at det satses på like joller.

Det satses stort på 2 krona jollene i Haugesund Seilforening og Karmøy Seilforening, vi har nå totalt 14 joller i disse foreningene, masse morro og mange på start linja, det er regattaseiling det. Tro du har vært i kontakt med foreningen vår ang dette. Kom og bli med på 2 krona satsningen vår, trenger du en og seile sammen med så har vi mange flinke seilere hos oss.

Du finner kontakt punk på vår hjemmeside.

Ja takk for tips

Zoom hvilken båt er det? og er det miljø for det andre plasser i landet feks østlandet?

2 krona jeg tenker på det, men det er et problem jeg vil seile en båt som jeg kan seile alene i.

Jeg har nå en Albin 78 cirrus som jeg kan seile alene men det blir litt tungvint av og til for meg på 15år.

Ja seiling er det er noe og satse på:D

Zoom er en lite enkel Europajolle, ligner på det. Trolig er dette en båt som er litt liten for deg. Om du vil seile bare for og seile så kan du jo kjøpe det du vill. Om du vil lære teknikk og regattaseiling så gjør du ikke det. Det er ikke så kjekt og seile en jolle som ingen andre har, du blir ikke en bedre regatta seiler om du seiler bare for og seile. Om det da er regatta seiling du vil lære da.

Vi starter nå snart opp i Haugesund seilforening med sesongen, og du er hjertelig velkommen til oss.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...