båtbåtbåtbåt Startet 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2011 Hei Jeg har store planer om og montere turteller på snekka mi. det er en 2cyl FM magnet tenning går det ann og feste en dings på svinghjulet ellerno? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Eg har ein slik turteller beregnet for å lime magneter på svinghjulet og en føler framfor magnetene. Så det finnes. Tror den ble kjøpt på biltema i sin tid.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
TMe Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Sykkelspeedometer skal vistnok være egnet til dette og har vært omtalt her i forumet tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Har vert inne på tanken men sykkelspeedometer ser helt for€(3-€)(&@?velig ut og ha i en tresnekke Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Tinytach har en variant som passer men det er da en digital type.... ( sensor ledningen snurres da bare noen runder rundt den ene pluggledningen ) Har du dynamo montert ?? eller tenker kanskje på noe sånt... da finnes det flere typer turtellere som kan tilkobles denne .. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Har dynamo ja.hvor får man kjøpt tinytach? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 (redigert) Siden du har dynamo ville jeg gått for vdo, faria, eller wema med krommet frontring Redigert 17.Mars.2011 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 det høres jo bra ut men hvordan kobler jeg til? monterer? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 F.eks slik som i denne pdf filen Ta en titt på maritim sinde sider, se etter verktøykassen, da finner du monteringsanvisninger til flere typer intrumenter og merker Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Hmm, spørs om det er noe vits i og montere nyere turteller på motoren din, turtallet er vel så lavt at nåla knapt vil flytte på seg. Finnes det egentlig noen turteller som viser mindre enn 1000 omdreinger? Spørs om ikke tinytac elns er løsningen uansett Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 takk takk Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 ja det vil jo bli et problem. men jeg har veldig lyst på turteller så den må jo være fra 0-2000 ellerno, kanskje jeg skl høre med FM eller marna? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Ja, ville gjort det. Kommer sikkert flere i tips her etterhvert, men husker fra tidligere tråder at det var ett problem og skaffe slike turtellere. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 får håpe andre med snekke har turteller jeg jo ikke en kjempe behov men jeg liker og ha oversikt over turtall Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Ser ikke helt poenget med turteller på snekkemotor i det hele. Sykkelspeedometer vil fungere og liker du ikke utseendet kan du montere dette inni motorkassa. Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 jeg skal flytte di 4 eksisterene instrumentene ti motored til rattet, tenkte det ville være kjekt med turteller. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Selv om mitt spørsmål ikke gjelder akkurat den motoren men min egen så vil også jeg ha turteller som virker. Min motor er en yanmar jh-hte 66hk som giveren er ferdig, tror jeg. Går det å montere turteller også på denne fra dynamo ? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 ny giver koster ca 1800,-. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Ja, hvis du har W utgang. Vet ikke om det går mot instrumentet ditt dog Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 M/S Bastard skrev On 18.3.2011 at 15.05: Ja, hvis du har W utgang. Vet ikke om det går mot instrumentet ditt dog Det skal jeg sjekke, hadde vært greit å slippe enda en utgift. Verkstedet tar ikke delen tilbake hvis det ikke er der feilen ligger sa de. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.