Jump to content

Hvordan justeres trimindikator Volvo DPH-drev, analog instrument?

SeaRaymond

Recommended Posts

Ja, er det noen som vet hvordan dette gjøres, nåla på instrumentet har over tid gradvis begynt å jobbe seg oppover på skalaen når drevet er helt inntrimmet, dvs per i dag viser instrumentet litt over 1 strek fra helt inne, når drevet er fysisk helt inne. Oppdaget det først ved en halv strek nå har det bikket 1 strek og ser avviket blir større og større med tiden.

Tror jeg har lokalisert giver på styrbord side helt bak på motor ved akterspeilet, men vil ikke fikle med det før jeg vet hva som må gjøres. Instruksjonsbok sier ingenting om dette. regner med det er en justeringssak og at det har begynt å løsne...

Ja det er jo klart, nevnte dette for forhandler sist jeg var inne å fikk utført en annen reklamasjon. Fikk forståelse av att dette kunne skje og at det var låsingen? på indikator som er løsnet? Ville ikke bruke tid på det da, da det egentlig ikke er ett stort problem, jeg vet jo om avviket og legger bare "på" en strek, så er drevet der jeg vet det skal være. Men ser det eter på seg og vil gjerne få det rettet. Forstod det også slik at det var knotete å komme til. Justering var inne i båten, så lurer på¨om jeg har lokalisert det eller ikke og hvordan justering utføres. Er vel kanskje samme giver uavhengig av analogt eller digitalt instrument?

På min tidligere snekke installerte jeg rorindikator. Det blir jo litt av "samme greia". Der var det digitalt instrument, med en giver (potmeter) som ble festet til rorkulten. For å justere denne riktig, dvs at båten gikk rett uavhebgig av at roret sto litt ut av senter som det gjorde, dreide jeg potmeteret i festet sitt til instrumentet viste riktig. Er kanskje samme system hos deg - jobben blir i så fall å finne og få tilgang til potmeteret/giveren.

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Det ligger en åpen garanti (spiller ingen rolle om drevet er innenfor garantitid) i VP systemet for rep av sensoren på DPH drev.

Nedenfor er en bulletin vedrørende sensoren, kontakt VP for å ordne dette dersom ditt drev er omfattet!

vp_bull_445.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...