tomzern Startet 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2011 Hei! Sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal få rubbet og rengjort ordentlig på den "ruglete" antiskli-delen av dekket på min Draco 1700? Det ser slik ut i dag: Har prøvd med polèrmaskin og ullpad, og det funket ikke i det hele tatt...Noen som har no lure triks her? Vil det evt. funke bedre med en myk skumgummipad? Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Bitteliten Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 skurebørste og hugos rensekrem. spray først med avfetting Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 (redigert) Jeg har gjort dette på et par Draco'er, og har gjort som deg, prøvd med forskjellige løsninger på maskin, uten at noen av de har gitt helt topp resultat. Løsningen jeg kom til var å kjøpe polerduk, ikke garn, og polere for hånd ved å bruke tommelen og polere med duk på kryss og tvers i alle stripene, da blir det bra, men tommelen blir litt sliten etterhvert, og det tar laaang tid. Til vasking fungerer en oppvaskbørste glimrende, men jeg ønsker å polere og vokse slikt etterpå, slik at det holder seg, men det er kanskje bare meg? Redigert 18.Mars.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 18.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Jeg har gjort dette på et par Draco'er, og har gjort som deg, prøvd med forskjellige løsninger på maskin, uten at noen av de har gitt helt topp resultat. Løsningen jeg kom til var å kjøpe polerduk, ikke garn, og polere for hånd ved å bruke tommelen og polere med duk på kryss og tvers i alle stripene, da blir det bra, men tommelen blir litt sliten etterhvert, og det tar laaang tid. Til vasking fungerer en oppvaskbørste glimrende, men jeg ønsker å polere og vokse slikt etterpå, slik at det holder seg, men det er kanskje bare meg? Uff, det var det jeg var redd for å høre! Skikkelig kjip jobb ja, men det må gjøres i mitt tilfelle. Er så stygt og nedmattet nå, så det står ikke i stil til resten av båten når den blir rubbet og polert. Takker for svar!:) Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Frivakten Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 skurebørste og hugos rensekrem. spray først med avfetting Bruk heller en nylon neglebørste. Da får en bedre kraft da flata blir mindre. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
M/S AIOLOS Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Bruk heller en nylon neglebørste. Da får en bedre kraft da flata blir mindre. Neglebørste eller en litt bredere potetskrubb så får du det bra, funket for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Prøv med "black streep remover" fra biltema og høytrykkspyling. Har god erfaring med denne metoden. Gulning tar du med oksalsyre. Biltemas felgrens kan også brukes. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Prøv med Autosol og en liten børste! Virker for meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.