flemmen Startet 18.Mars.2011 Del på Facebook Startet 18.Mars.2011 i min yanmar 2qm20 virker bare turtelleren av og til. når den virker ser det ut som den viser rett turtall. kan ikke finne noe dårlige kontakter. noen som har noen tips Sitér dette innlegget Link to post
Knut Baltic Svart 24.Mars.2011 Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 (redigert) Hei, Det er vel et tachometer koblet til dynamoen? Ville sjekket alle ledninger og kontakter for skader eller om de er løsnet. Kan være brudd inne i en leder også hvis den ligger i klem. Redigert 24.Mars.2011 av kaglenna (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knut Baltic Svart 24.Mars.2011 Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 Mente starter. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 24.Mars.2011 Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 i min yanmar 2qm20 virker bare turtelleren av og til. ............ Regner med at turtellergiveren din står på svinghjulshuset/over startkransen som på de fleste eldre Yanmar? Hvis du er helt sikker på at alle kontakter er OK så kan du forsøke å regulere høyden mellom tennene på startkransen og giveren. Den skal være ca 1 mm. Hjelper ikke det kan det jo hende at selve giveren har tatt kvelden ( har selv erfart det med akkurat samme symtomer som du har ) Sitér dette innlegget Link to post
Knut Baltic Svart 24.Mars.2011 Del på Facebook Svart 24.Mars.2011 Regner med at turtellergiveren din står på svinghjulshuset/over startkransen som på de fleste eldre Yanmar? Da er nok dette tipset mye bedre enn mitt Sitér dette innlegget Link to post
flemmen Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2011 takk for tips :) det er ikke noe føler ved startkrans/svinghjul. så må vere noe annet som lager problem Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 27.Mars.2011 Del på Facebook Svart 27.Mars.2011 Mener at den svarte boksen er turtall giver eller noe sånt. Yanmar 3QM Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 27.Mars.2011 Del på Facebook Svart 27.Mars.2011 OK, jeg ser på skissen at den er ett alternativ, (tachometer sender option) Sitér dette innlegget Link to post
flemmen Svart 16.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2011 den svarte boksen er turtallsgiveren retox. tok å demonterte den og opna den og la loddebolten på alle loddepungtene inni føleren, og da blei den god som ny. takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.