Hantoo24 Startet 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2011 BestMarin er en nyoppstartet båtutstyrskjede med totalt 12 butikker spredd rundt i hele Norge, noe som gjør de til Norges største båtutstyrskjede. Ser at de har fått opp en midlertidig nettside (http://www.bestmarin.no/), men bruker visst tolema.no sin nettbutikk foreløpig. Syntes prisene var så gode at jeg handlet meg en Raymarine A50D og en M-Tech stasjonær VHF til totalt under 6500kr. Syntes jeg gjorde en god handel der. Tror dette er veldig positivt for oss forbrukere da vi kommer til å se mye mer konkurranse om prisene nå på båtting fremover! Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Håper virkelig de har tenkt å forbedre den nettbutikken. Et bittelite vindu midt på skjermen som man må scrolle alle veier i. Holdt ut i nesten 10 sekunder... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Flere aktører på markedet er forsåvidt positivt og skaper muligens skjerpelse og prispress. Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 19.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Håper virkelig de har tenkt å forbedre den nettbutikken. Et bittelite vindu midt på skjermen som man må scrolle alle veier i. Holdt ut i nesten 10 sekunder... Kjeden startet opp i går så syntes det er ganske bra at de allerede har gjort det mulig og handle ting via en nettbutikk, men jeg regner jo med at det kommer noe bedre etterhvert! Flak AS (Norges største grossist) er vist også med i dette og om man ser på http://www.flak.no/ sine sider så er de ganske mye mer oversiktlig så vil vel tro at det blir noe lignende etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Har du noen personlige interesser i dette selskapet? Ser at Kristiansand nevnes både i din signatur og i forbindelse med firmaet. Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 19.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Ikke annet enn at en av butikkene er her i byen. Så håper jo at det går bra slik at jeg kan dra nytte av det! Hvorfor så skeptisk trikola? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 (redigert) Nyoppstartet og nyoppstartet. Butikken i Ålesund har vært her siden 1993 og stadig i vekst og med forskjellige eigere og har hovedsaklig produkter fra denne Flak katalogen når det gjelder småsaker og har sjølvsagt en tjukk bunke til bak disken om man ser etter noe spess. Og Honda motorer osv. Hva er nytt er annet enn kjedenavnet ? Redigert 19.Mars.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 19.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Vet ikke hva som er nytt, syntes bare de hadde noen gode tilbud. BestMarin har forøvrig en annen katalog enn Flak sin. Håper bare at dette kan hjelpe til at det blir konkurranse blant aktørene på markedet nå slik at prisene blir litt mer overkommelige for hvermansen. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Jeg leverer noen varer til en av butikkene i denne "nye" båtkjeden, og har hatt pris katalogen en god stund nå. Prisene i den nye katalogen er ca lik prisene i maritim katalogen. +/- noen kroner bare. Sitér dette innlegget Link to post
Hantoo24 Svart 19.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Er vel ikke lenge før Biltema også må begynne å følge med på prisene. Har ofte sett at Maritim og lokalforhandleren i byen er billigere enn Biltema så at det er en konkurranse mellom båtutstyrsbutikkene er det ingen tvil om. Så da er det ikke veldig rart at prisene er nesten like mellom konkurrentene da tenker jeg først og fremst på Maritim og BestMarin. Tror at vi kommer til å få se mange "stunts" fra de to kjedene etterhvert. Er ikke for ingen grunn at Maritim har rustet opp sin nettbutikk samtidig som at en ny båtutstyrskjede lanseres! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Her i byen følger de iallefall bare katalogpris så ittno spess å hente der. Førøvrig har alltid alt vært dyrere der enn noen annet butikk eg har brukt på nett. Og siden det 90% av gangene må bestilles likevel så står eg over. Får håpe prisene er bedre da om det blir ny katalog med den nye kjeden Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 14.November.2013 Link til dette innlegget Svart 14.November.2013 (redigert) De er svindyre på syrefaste plateskruer. Jeg kjøpte 10 stk 4,2 x 32 mm (i eske) og betalte kr 36, men 10 stk 4,2 x 50 mm hos Byggmakker kostet 16 kr (og de tar 400 kr/kg). Redigert 14.November.2013 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 14.November.2013 Link til dette innlegget Svart 14.November.2013 De er svindyre på syrefaste plateskruer. Jeg kjøpte 10 stk 4,2 x 32 mm (i eske) og betalte kr 36, men 10 stk 4,2 x 50 mm hos Byggmakker kostet 16 kr (og de tar 400 kr/kg). Må si meg enig her. Betalte faktisk bare halve prisen hos Maritim for noen syrefaste skruer/muttere kontra de eskene som Best-Marin (Navigare) selger. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.November.2013 Link til dette innlegget Svart 15.November.2013 (redigert) Syrefaste skruer kjøper jeg stort sett bare i båtbutikk dersom jeg ikke finner riktig dimensjon andre steder. Fordelen med nærmeste Bestmarin (Lillestrøm) er godt utvalg og at jeg kan kjøpe nøyaktig antall i plukkbakke, gjerne bare 1 stk om nødvendig. CO har ellers bedre utvalg enn BT på syrefast. Dersom du ikke finner det du trenger, spesielt i litt større dimensjoner, prøv Bauhaus! Jeg fikk hakeslepp pga. utvalget første gangen jeg var der og fant nøyaktig de boltene jeg har lett etter overalt ellers og i det antall jeg måtte ønske. Dvs. at du plukker uten å måtte kjøpe hele pakker/esker. Redigert 15.November.2013 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.